شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#قائم#قزوین

احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی برای استان‌ها در دستور کار است

احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی برای استان‌ها در دستور کار است

قزوین - ایرنا - قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در استان‌های کشور با هدف ارتقای سلامت و افزایش صادرات در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا درگاهی روز جمعه در نشست ارزیابی آفات محصول انگور تاکستان و رفع موانع صادراتی کشمش واقع در سالن جلسات باغستان قزوین افزود: احداث آزمایشگاه‌های مرجع کشاورزی در هر استانی لازم است و باید یکبار برای همیشه مراکز استان‌ها را به این آزمایشگاه‌ها مجهز کرد. 

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی باید یک طرح با فوریت مناسب در این راستا تنظیم کند و برای آن تحقق آن در بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبارات لازم در نظر بگیرد. 

درگاهی تصریح کرد: اگر آزمایشگاه مرجع در استان وجود نداشته باشد، کشاورزان برای آزمایش نمونه محصولات کشاورزی باید هزینه بالایی پرداخت کنند و طولانی شدن روند این اقدامات دست و پای تولیدکننده را می‌گیرد.
 
این مسؤول تاکید کرد: لازم است تسهیلات با بهره بسیار پایین برای راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع درنظر بگیرید تا سرمایه گذار برای ورود به این عرصه جذب شود. 

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در خصوص استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری بیان داشت: آبیاری تحت فشار دارای معایب و مزایا است و کل سیستم آبیاری تحت فشار را نیاید زیرسوال برد، چراکه کشاورزانی وجود دارند که با روش آبیاری تحت فشار تولیدات بسیار خوبی داشته‌اند. 

درگاهی یادآور شد: کشاورز امروز باید قدر یک متر مکعب آب را بداند و از آن به نحو مطلوب بهره وری داشته باشد، ضمن اینکه برای استفاده از سامانه نوین آبیاری با هدف تولید و بهره وری بیشتر انگیزه داشته باشد.