شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کاراته

نداشتن مکان تخصصی تمرین، مهمترین چالش فدراسیون کاراته است

نداشتن مکان تخصصی تمرین، مهمترین چالش فدراسیون کاراته است

گنبدکاووس - ایرنا - دبیر فدراسیون کاراته نداشتن خانه کاراته را مهمترین چالش این رشته ورزشی دانست و گفت: کاراته ایران به عنوان یکی از پرمدال‌ترین رشته‌های ورزشی هنوز جای مشخص و ثابتی برای انجام تمرین ندارد.

وحید مومنی روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات کاراته پسران قهرمانی کشور در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ورزشکاران این رشته که همواره در مسابقات بین المللی مدال‌ کسب می‌کنند فاقد خانه کاراته هستند که امیدواریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان این چالش حل شود.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته این رشته را بیش از ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با جمع بندی ورزشکارانی که به صورت سازمان یافته فعالیت ندارند این تعداد به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

مومنی بازی‌های کشورهای اسلامی رده سنی بزرگسالان، لیگ‌هایی فدراسیون جهانی، مسابقات جهانی ترکیه و مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان را از شاخص‌ترین برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون کاراته عنوان کرد.

وی گفت: سال گذشته ایران حضور در مسابقات جهانی را به دلیل شیوع کرونا از دست داد اما با شرکت در مسابقات آسیایی قزاقستان مدال‌های رنگارنگی کسب کردیم که باعث ارتقای جایگاه ایران شد.

دبیر فدراسیون کاراته تاکید کرد: کاراته‌کارهای ایران در مسابقات بین المللی پیش رو می‌توانند بیش از پیش ظرفیت‌های ایران در عرصه ورزش را به رخ جهانیان بکشند.

مومنی همچنین گلستان را جزو استان‌های پرمدال در رشته کاراته مردان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران این رشته در بخش زنان هم مدال‌های خوش‌رنگی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایرنا، مسابقات کاراته پسران در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور بیش از هزار ورزشکار از صبح دیروز پنجشنبه در ۱۵ وزن و ۲ بخش مبارزه (کمیته) و کاتا(حرکات نمایشی) در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس آغاز شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.