شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#آتش

کشف ۵ جسد دیگر در ارتفاعات سیل زده امامزاده داود (ع)

جسد ۵ نفر دیگر کشف شد/ عملیات پاکسازی سرعت گرفت

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات جستجو در امامزاده داود (ع) همچنان ادامه دارد، گفت: جسد پنج نفر دیگر در این منطقه توسط آتش نشانان کشف شد.

به گزارش مشرق، سید جلال ملکی عصر جمعه درباره آخرین اقدامات سازمان آتش نشانی شهر تهران در عملیات جستجوی سیل امامزاده داود (ع) گفت: با هماهنگی افراد آشنا به منطقه عملیات جستجوی آتش نشانان همچنان ادامه دارد و در دو بخش پایین بازارچه و بالای بازارچه این عملیات ادامه دارد.

وی افزود: در قسمت بازارچه پایین و در یک رستوران آتش نشانان جسد یک خانم به همراه پسر بچه خردسالش را کشف کردند.

ملکی ادامه داد: همچنین در قسمت بالای بازارچه نیز جسد سه نفر کشف شد که تلاش آتش نشانان برای جستجوی افراد احتمالی همچنان ادامه دارد.

عملیات پاکسازی سرعت گرفت

همچنین مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران عصر جمعه از سرعت گرفتن عملیات پاکسازی در امامزاده داود (ع) خبر داد.

اصغر عطایی اظهارداشت: هماهنگ شد از امروز (جمعه) تا پایان پاکسازی گل و لای امامزاده و بازارچه روزانه ۵۰۰ نفر از عوامل خدمات شهری و ۵۰ دستگاه ماشین آلات به صورت مستمر در دو شیفت کاری از ۶ صبح تا ۹ شب که امکان کار کردن وجود دارد، مستقر شوند و کار پاکسازی این منطقه را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی اوج بارندگی ها تا امشب ادامه دارد، تاکید کرد: بر این اساس نقاط حساس در سطح شهر نیز تحت کنترل است تا حجم آب را کنترل کنند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در طول سال ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیری که در تهران وجود دارد، توسط عوامل و پیمانکاران مناطق پاکسازی و کنترل می شود همچنین در این ایام که به بارش های تابستانی و پاییزی نزدیک می شویم لایروبی ها به موقع انجام می شود، همچنین ۱۰ هزار کیلومتر نهر فرعی که در تهران وجود دارد نیز به صورت روزمره توسط عوامل خدمات شهری پاکسازی می شود.

ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۶ مرداد، در پی بارش شدید در تهران و رانش زمین، سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) در شمال پایتخت جاری شد و حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف برجای گذاشت.

منبع: ایرنا