شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدور مجوز#انتظار#براى#راه#اندازى#VAR#هستیم

در انتظار صدور مجوز براى راه اندازى VAR هستیم

در انتظار صدور مجوز براى راه اندازى VAR هستیم

دبیرکل فدراسیون در مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر شرایط جدید اسپانسری داوری را مناسب و اثرات آن را قابل مشاهده در آینده نزدیک ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسن کامرانی فر در ابتدا گفت: از حضور در جمع عزیزان خوشحالم. به داوران عزیز خیر مقدم می گویم. همینطور به سرپرست فدراسیون فوتبال، اعضای محترم هیات رییسه، سرپرست سازمان لیگ و همکارانم در کمیته هاى مختلف فدراسیون فوتبال.

وی اضافه کرد: یک سال گذشت و اتفاقات خوبی برای داوری کشور رخ داد. زحمات شما در کنار برنامه های کمیته باعث ایجاد روند و مدل رفتاری جدید در داوری کشور شده است. از شما بابت اجرای کار و داورى ها در لیگ تلاش می کنم. برای فدراسیون فوتبال عملکرد داوران و مدل قضاوتشان بسیار مهم و الگو برای سایر داوران است. به فرناندز مدرس یوفا نیز خوش آمد می گویم که با لغو چند کلاس دیگرشان به ایران آمدند. برخلاف یکسری موضوعات که مطرح شد آمار داوران در دوره قبل لیگ برتر را باید به اطلاع برسانیم. در چمپیونز لیگ ۵ داور و ٩ کمک داور داشتیم. سابقه نداشته این تعداد داور ما در چندین لیگ آسیا حضور داشته باشند.

دبیرکل فدراسیون در ادامه بیان کرد: در جام جهانی فوتسال و دیگر بازیها داور داشتیم. در تلاش هستیم در تورنمنت های فیفا و بخش بانوان نیز نماینده داشته باشیم. فدراسیون فوتبال تمام تلاشش را برای حضور در بالاترین سطح داوری اسیا به کار گرفته است. در قطر با شیخ سلمان جلسه داشتیم و هرجا که نیاز باشد تلاش می کنیم. شاید اگر بخواهیم بررسی کنیم تفاوت قضاوت داوران در آسیا و و داخل کشور را، هجمه وارده به داوران باعث فشار زیادی نسبت به شان و جایگاه داوران می شود و درخواستم از ماجدی این است که نظارت بیشتری روی این مسایل باشد.

وی ادامه داد: در لیگ قبل داوران رفتار بسیار خوبی داشتند و هر کاری که از سوی کادرفنی تیمها رخ داد اما رفتار سطح بالایی از خودشان نشان دادند و از داوران کم‌تجربه تر میخواهم این داوران را الگو قرار بدهند. باهوشترین داوران به لیگ برتر می رسند و شما که اینجا حضور دارید از باهوشترین افراد جامعه هستید.

کامرانی فر اظهار داشت: تلاش کنید در این چند روز از همه ظرفیت استاد این دوره بهره ببرید. صحبت‌هایی درباره نیاز به لایسنس وی ای آر شده است، ما همه تلاشمان را انجام دادیم تا اقدامات وی ای آر را انجام بدهیم و اگر تا الان نشده است به دلیل مسایلى است که دست فدراسیون فوتبال نیست. ما منتظر تایید نهایی هستیم تا بلافاصله استادیوم‌ها تجهیز شود اما منتظر صدور مجوز هستیم. نامه نگاری های مختلف با فیفا نیز انجام شده و در این خصوص هیچ گونه کوتاهى نکرده ایم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین به تیم داوری برای انتخاب در جام جهانی تبریک می‌گویم. مطمئن باشید بحث وی ای آر نیز خیلی زود انجام خواهد شد. سه روز قبل اسپانسر داوران فدراسیون فوتبال مجددا مشخص شد و شرکت نفت پارس که سه سال در کنار داوران بودند بازهم با شرایط خیلی خوب در کنار جامعه داوران خواهند بود. با شرایطی چندین برابری که اثرات آن را خواهید دید و باید از اعضای کمیته بازاریابی تشکر ویژه ای داشته باشم . سازمان لیگ همیشه همراه جامعه داوری بوده است و باید از زحمات قبلی بهاروند و حضور فعلی کشوری تشکر داشته باشم. این دوره لیگ برتر نیست. این دوره افزایش دانش داوران پیش فصل است. عزیزان حاضر در این دوره صرفا داوران لیگ برتر نیستند. قرار نیست همه داوران با هر میزان کیفیت قضاوت، ابلاغ داشته باشند.

 انتهای پیام