شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ریاست جمهوری#استانی#دولت سیزدهم

تاکید رییس‌جمهور بر مهارت‌آموزی/تصویب ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای

تاکید رییس‌جمهور بر مهارت‌آموزی/تصویب ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مراکز آموزش فنی‌وحرفه ای

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مهارت آموزی در دولت سیزدهم مورد تاکید ویژه ریاست جمهوری است و بر همین اساس در سفرهای استانی اختصاص بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به تصویب رسیده است.

به گزارش ایرنا، «غلامحسین حسینی‌نیا» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (هفتم مرداد ماه) تهران، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) اعلام کرد: هفته‌ای که گذشت، هفته ملی مهارت و روز گذشته هم روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این نامگذاری های فرصت مناسبی است که همکاران در سراسر کشور با گرامیداشت این هفته و پرداختن به اهمیت موضوع مهارت‌آموزی برای جوانان و خانواده‌ها به ترویج موضوع مهارت‌آموزی و تبدیل آن به معارف عمومی اهتمام داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اهمیت مهارت آموزی و آموزش فن و حرفه‌ای که منجر به ایجاد مهارت‌های لازم جهت اشتغال پذیری جوانان و همه افراد جویای کار می‌شود، بر کسی پوشیده نیست. مهارت آموزی هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است؛ رسول اکرم (ص) نیز هر روز این دعا را داشتند که خدایا پناه می‌برم بر تو از علمی که سودی نبخشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: هر علمی که به عمل درآید و به دست عالمان عامل زمینه رفاه، خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت مردم را فراهم کند، در مسیر علم نافع قرار می‌گیرد.

وی گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان خادمان مردم و جوانان این افتخار را داریم که علم را به عمل درآوریم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، باید پنجه‌های کارآمد را تربیت کنیم که امروز بیش از هر زمان دیگری برای سازندگی و آبادانی کشور مورد نیاز است.

حسینی‌نیا تاکید کرد: این دستور الهی است که در سوره مبارک هود آیه شریفه ۶۱ نیز آمده است؛ خداوند شما را از زمین آفریده است و آن را مستعمره قرار داده و خواسته است تا با سعی و عمل آن را آباد کنید.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بی تردید تلاش همه افرادی که برای مهیاسازی جوانان با ارائه آموزش های مهارتی به صورت ایثارگرایانه در حال تلاش هستند، یک عبادت و کاری مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: چه سعادتی برای ما بالاتر از اینکه کاری کنیم تا جوانان نه تنها مورد غضب خداوند نباشند؛ بلکه مورد محبت پرودگار قرار بگیرند و خوش به سعادت جامعه‌ای که جوانان آن مورد محبت ذات الهی باشند.

حسینی‌نیا اظهار داشت: بنده خدا می‌تواند معاش و زندگی شایسته‌ای را که متضمن آخرت و عاقبت به خیری باشد، برای خود و خانواده خود مهیا کند، به همین خاطر است که همه انبیای الهی به هنر و مهارتی آراسته و حرفه ای را پیشه کرده بودند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مفتخریم که خدمتگزار مردم و جوانان برای ایجاد شرایط اشتغال‌پذیری و توانمندسازی مهارتی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام تاکید داشتند که دانش‌های فنی مورد نیاز جوامع اسلامی را باید فراگرفت و همچنین رهبر معظم انقلاب بارها، موضوع و اهمیت مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داده اند. رهبر معظم انقلاب نیز در بخشی از سخنان خود فرموده‌اند که کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه‌های کارآمد هم نیاز دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: همچنین رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود فرموده‌اند که تبلیغ کنید تا مردم بدانند فنی و حرفه ای به چه معناست تا جوانان و نوجوانی که به دنبال ورود به فنی و حرفه ای هستند، احساس حقارت نکنند و بدانند در حال ورود به محیط علم و عمل قرار دارند.

وی توسعه مهارت‌ها را وظیفه مسوولان دولتی دانست و گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای و مراکز آموزش فنی و حرفه ای باید توسعه پیدا کنند. خوشبختانه در طول سال های پس از انقلاب اسلامی با تاکیدات رهبر معظم انقلاب زیرساخت های بی نظیری در سراسر کشور برای توسعه آموزش فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سازمان فنی و حرفه ای بیش از ۶۴۰ مرکز آموزشی و پنج هزار و ۴۰۰ کارگاه برای مهارت آموزی جوانان تجهیز کردیم که به صورت رایگان اقدام به آموزش مهارت‌آموزی به جوانان می کنند. همچنین بیش از ۱۲ هزار آموزشگاه آزاد هم در کشور وجود دارد که نقش موثری در توسعه مهارت های آموزشی دارند.

حسینی‌نیا اظهار داشت: در دولت سیزدهم مهارت‌آموزی مورد تاکید ویژه ریاست جمهوری است و رییس جمهور معتقد است که پیشرفت کشور در پرتو توسعه آموزش و پروش و مهارت آموزی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در سفرهای پربرکتی که هیات دولت و رییس جمهور به سایر استان‌ها داشتند، شاهد تصویب بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم که این موضوع نویدبخش روزهای روشن در این زمینه است.

ادامه دارد...