شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریاست جمهوری#انتخابات#آمریکا#سال ۲۰۲۴

گزینه‌ دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در صورت انصراف بایدن

گزینه‌ دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در صورت انصراف بایدن

فارس نوشت: بر اساس یک نظرسنجی جدید، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا دو گزینه اصلی دموکرات‌ها برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند اگر بایدن تصمیم بگیرد برای دور دوم در سال ۲۰۲۴ شرکت نکند.

نظرسنجی NewsNation-Decision Desk HQ که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که ۳۱ درصد از دموکرات‌های مورد بررسی اگر بایدن نامزد نشود، هریس را به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ترجیح می‌دهند و پس از آن ۱۷ درصد نیوسام را انتخاب کردند.

سناتور برنی سندرز که نزدیک‌ترین رقیب بایدن برای نامزدی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰ بود، ۱۳ درصد از حمایت را دریافت کرد و پس از آن، «پیت بودجج» وزیر حمل‌ونقل آمریکا که در رقابت‌های ۲۰۲۰ عملکرد قوی داشت، با ۱۰ درصد حمایت قرار گرفت.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا، «گرچن ویتمر» فرماندار میشیگان و «جی‌بی پریتزکر» فرماندار ایلینوی هر کدام کمتر از ۱۰ درصد حمایت را دریافت کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۳۰ درصد از دموکرات‌ها و ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به طور کلی نمی‌خواهند بایدن برای یک دوره دیگر نامزد شود.

در حالی که بایدن و مقامات کاخ سفید بارها گفته اند که او قصد دارد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود، نظرسنجی جدید اولین موردی نیست که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از آمریکایی‌ها از جمله دموکرات‌ها، مشتاق نامزدی مجدد رئیس‌جمهورشان نیستند.

نظرسنجی «نیویورک تایمز-کالج سیِنا» که اوایل ژوئیه منتشر شد، نشان داد که ۶۴ درصد دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ فردی غیر از بایدن را ترجیح می‌دهند. به نوشته هیل، نظرسنجی روز پنجشنبه نشانه دیگری از نارضایتی رای‌دهندگان آمریکایی از بایدن بود، به طوری که ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که عملکرد او را تایید نمی‌کنند و ۴۳ درصد گفتند که موافق عملکرد وی هستند.

موضوع تورم همچنان مورد توجه آمریکایی‌هاست و حدود ۹۴ درصد از مردم در نظرسنجی گفتند که تا حدودی یا بسیار نگران تورم هستند. نتایج این نظرسنجی به پیچیدگی‌ها برای حزب دموکرات که در ماه نوامبر با مشکلات متعددی از جمله محبوبیت پایین بایدن، تورم بالا و این روند تاریخی که حزب رئیس‌جمهور معمولاً در انتخابات میان دوره‌ای متحمل ضرر می‌شود، می‌افزید.

نظرسنجی مذکور از ۲۲ تا ۲۴ ژوئیه (۳۱ تیر تا دوم مرداد) انجام شد و حدود ۱۰۰۰ رای‌دهنده ثبت نام شده را مورد بررسی قرار داد و در کل حاشیه خطای آن حدود مثبت یا منفی ۳ درصد بود.

311311