شهر خبر

مهدی تاج:

به گذشته برگردم ویلموتس را انتخاب نمی‌کنم/ برای وزارت ورزش متاسفم

به گذشته برگردم ویلموتس را انتخاب نمی‌کنم/ برای وزارت ورزش متاسفم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از معاون حقوقی وزارت ورزش گفت: من حیا داشتم و سه سال سکوت کردم؛ اگر به گذشته برگردم ویلموتس را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کنم!

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در خصوص اعلام پرونده رای ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در دادگاه عالی ورزش و محکومیت ۳ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال گفت: حق مردم است که همه چیز را بدانند ولی نزدیک به سه سال سکوت کردیم. اول می گویم چرا سکوت کردیم.

وی افزود: دلیل سکوت ما این بود که تا یک روز قبل از اعلام گراندز رای، این رای امضا نشده بود. یعنی باید سکوت می‌کردیم. هرچه راجع به ویلموتس می‌گفتیم مورد بهره برداری وکلای ویلموتس قرار می‌گرفت و در رای تاثیر داشت. یک نفر راجع به ویلموتس در رسانه‌ها ۱۷۳ بار صحبت کرده است. من باید همان روز پاسخ می‌دادم. عدم پاسخ به این خاطر نبود که حرفی ندارم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: زمانی که می‌خواستیم ویلموتس را بیاوریم، کی روش سرمربی بود. فشار همه جانبه ای برای تعویض او بود و خودش هم به این نتیجه رسیده بود که فضای مناسبی نیست. برنامه نود آن زمان یک مسابقه پیامکی گذاشت که ۹۳ درصد گفتند مربی طراز اول خارجی بیاوریم.

تاج ادامه داد: یکی از گزینه‌های ما در آن زمان «لوپتگی» بود. سه جلسه عالی با لوپتگی صحبت کردیم و سفیر کشورمان آقای قشقایی هم بود. سفر سوم برای عقد قرارداد رفته بودیم ولی یکباره نظرش عوض شد و مسئله بیماری پدرش را عنوان کرد. وقتی لوپتگی منتفی شد، با هروه رنارد صحبت کردیم. آقای ترابیان مذاکره کرد ولی گفته بود بعد از جام ملت‌های آفریقا می آیم. آن زمان دو بازی تدارکاتی داشتیم. به این نتیجه رسیدیم از رنارد بگذریم.

وی گفت: سفیر ما با سرمربی اسلواکی هم صحبت کرد و گفت نمی‌توانیم ایشان را هم بیاوریم چون او می‌خواهد سرمربی تیم ملی کشورش باشد. بعد از آن سراغ ویلموتس رفتیم. آن زمان که با ما قرارداد بست، مربی نهم دنیا بود و یک مدت سرمربی بلژیک بود؛ چه خوب چه بد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا رقم قرارداد ویلموتس بالا بود، تصریح کرد: او در سال ۲۰۱۶، ۱.۲ میلیون یورو از بلژیک گرفت. ما سال ۲۰۱۹ با او قرارداد بستیم به ارزش ۲.۲ میلیون یورو. چرا رای ویلموتس شکست؟ چون دادگاه CAS به این مربی اعلام کرده "درست است پولت را نداده‌اند ولی تو هم می‌دانستی این کشور تحریم است". این در جزئیات رای آمده است.

تاج با اشاره به صحبت بعضی از منتقدانش، گفت: اعلام کردند شما پول نداشتید چرا رفتید با مربی خارجی قرارداد بستید. به نامه‌ای که آقای سلطانی فر وزیر ورزش به شریعتمداری زده بود اشاره می‌کنم. وزیر گفته است فدراسیون فوتبال بیش از ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب دارد، شما ۲ میلیون یورو به این فدراسیون بدهید. شورای عالی امنیت ملی دستور داده بود که سراغ «شستا» و آقای رضوانی فر بروید و ۲ میلیون بگیرید. من حتی نمی‌دانستم شستا کجاست و ساختمانش را هم بلد نبودم!

وی یادآور شد: آقای سلطانی فر به آقای جهانگیری پیشنهاد داد دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال قرض بدهید. البته این درخواست ما بود.

ادامه دارد…