شهر خبر

تاج: پرداخت مطالبات ویلموتس بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی بود

تاج: پرداخت مطالبات ویلموتس بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی بود

تهران- ایرنا- رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: پرداخت مطالبات سرمربی سابق تیم ملی از بودجه شستا، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود.

به گزارش ایرنا، مهدی تاج روز جمعه در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: وقتی موضوع پرداخت مطالبات مارک ویلموتس مطرح شد مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشین ورزش و جوانان به محمد شریعتمداری معاون اجرایی دولت قبل نامه داد که با توجه به مسدود بودن حساب فدراسیون فوتبال در فیفا، ۲ میلیون یورو به این فدراسیون قرض داده شود. این نامه هم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود که باید از بودجه سازمان شستا، پول در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا مطالبات مارک ویلموتس پرداخت شود. سلطانی‌فر درباره این موضوع ۱۰ نامه به افراد و نهادهای مختلف نوشت.

وی ادامه داد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری هم در نامه‌ای دستور داده بود که تا سقف پنج میلیون یورو پول در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. علت این هم این بود که بیش از ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلب داشتیم اما به دلیل تحریم‌های فیفا نمی‌توانستیم دریافت کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اگر کسی درباره فساد در پرونده ویلموتس چیزی می‌داند که دادسرا اطلاع ندارد، اطلاعات خود را در اختیار نهادهای قضایی قرار دهد.

تاج در پاسخ به این سوال که چرا پس از کارلوس کی‌روش، هروه رنار سرمربی تیم ملی ایران نشد؟ گفت: پس از منتفی شدن حضور یولن لوپتگی در ایران، با رنار مذاکره کردیم. لوپتگی رقمی حدود ۳.۳ میلیون دلار از ما خواسته بود. اما با او توافق نکردیم اما مسئله مالی در میان نبود. وقتی با رنار مذاکره کردیم او گفت که می‌تواند به ایران بیاید ولی شهریور و پس از پایان قراردادش با مراکش با ما قرارداد ببندد. با توجه به اینکه باید در مسابقات انتخابی جام جهانی به میدان می‌رفتیم از رنار هم گذشتیم.