شهر خبر

روحیه شهادت‌طلبی عشایر قهرمان قشقایی ریشه در دینداری خالصانه آنان دارد

رئیس جمهور عشایر غیور قشقایی را ذخیره‌های معنوی کشور برشمرد که وفاداری به هویت اسلامی- ایرانی و ایستادگی سرافرازانه آنان در مقابل توطئه‌های پرشمار بیگانگان در طول تاریخ، باعث گردیده همواره پرچم عزت و استقلال کشور در اوج اهتزاز نگاه داشته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به یادواره سرداران و ۳ هزار شهید ایل قشقایی آورده است: سرداران، امیران، شهدا و علمای بزرگوار عشایر قشقایی مظهر شکوهمند ریشه‌های ایمانِ دینی در میان ملت ایران‌اند که انگیزه‌های عزتمندانه‌شان را هرگز نمی‌توان به چیزی کمتر از کسب رضای خداوند متعال فروکاست و مجاهدت رزمندگان دلاور و صلابت خانواده‌های صبور شهدای‌شان را جز در پیوند با انگیزه‌های الهی نمی‌توان تحلیل و تفسیر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«ان‌الله اشتَری مِن المُومِنینَ اَنفُسهِم و اَموالِهم بِان لهمُ الجَنَه» (توبه، ۱۱۱)

تاریخ ایران اسلامی، مشحون از خاطره رشادت‌های عشایر غیور ایران در مبارزه با استبداد و استعمار و عطرآگین از خون شهدای بزرگوار این عزیزان است که به برکت بهره‌مندی از وجدان‌های بیدار و فطرت‌های زلال، به پیشگاه الهی تقدیم شده است.

عشایر غیور قشقایی، ذخیره‌های معنوی کشورند که وفاداری به هویت اسلامی- ایرانی و ایستادگی سرافرازانه آنان در مقابل توطئه‌های پرشمار بیگانگان در طول تاریخ، باعث گردیده همواره پرچم عزت و استقلال کشور در اوج اهتزاز نگاه داشته شود.

فداکاری، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی عشایر قهرمان قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۰۰۰ شهید گرانقدر، جلوه‌هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری است که ریشه در ایمان به کلمه طیبه توحید، دینداری خالصانه و تمسک به حبل‌المتین و ریسمان الهی وحدت اسلامی دارد.

مفاهیم متعالی و ارزش‌های اسلام نابی که امام راحل عظیم‌الشأن(ره) با تکیه بر آن‌ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عزیز انقلاب(حفظه‌الله) به پشتوانه ملت شهیدپرور ایران و با بهره‌گیری از همان حقایق نورانی در برابر انبوه خصومت‌های ظلمانی نظام سلطه ایستاده‌اند و هویت و آرمان انقلاب را زنده نگه‌ داشته‌اند.

سرداران، امیران، شهدا و علمای بزرگوار عشایر قشقایی مظهر شکوهمند ریشه‌های ایمانِ دینی در میان ملت ایران‌اند که انگیزه‌های عزتمندانه‌شان را هرگز نمی‌توان به چیزی کمتر از کسب رضای خداوند متعال فروکاست و مجاهدت رزمندگان دلاور و صلابت خانواده‌های صبور شهدای‌شان را جز در پیوند با انگیزه‌های الهی نمی‌توان تحلیل و تفسیر کرد.

این جانب صمیمانه‌ترین سلام‌های خود را به عشایر عزیز و گرانقدر قشقایی تقدیم داشته و به ارواح طیبه شهدای والامقام این خطه دلاورپرور، درود می‌فرستم و اطمینان دارم همچون گذشته روحیه دلیری، ظلم‌ستیزی و عزت‌آفرینی ایل قشقایی، الهام‌بخش نسل‌های آینده انقلاب خواهد بود و برای کشور عزیزمان، آینده‌ای درخشان و پرشکوه رقم خواهد زد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این یادواره ارزشمند، از پدران، مادران و خانواده معزز شهدا و همه رهروان راه افتخارآفرین‌شان، التماس دعا دارم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سید ابراهیم رئیسی

انتهای پیام/