شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همدان#استان همدان

وزیر جهاد کشاورزی: همدان قطب تولید محصولات کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی: همدان قطب تولید محصولات کشاورزی است

همدان- ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان همدان با توجه به تنوع محصولات کشاورزی یکی از قطب های کشاورزی کشور به شمار می رود به گونه ای که از ۶۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت این استان، پنج میلیون تن محصول در سال تولید و برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: همزمان با سی امین سفر هیات دولت به استان همدان با نظر و تایید رییس جمهوری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافت.

ساداتی نژاد اظهار داشت: بر این اساس ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی با لوله و سامانه های نوین آبیاری و شبکه های آبیاری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت و احیای قنوات،  ۸۰ میلیارد تومان برای ساخت جاده بین مزارع، ۲۰۰ میلیارد تومان زیرسازی شهرک های کشاورزی و ۵۰ میلیارد تومان برای رفع تداخلات صدور اسناد اراضی کشاورزی اختصاص داده شد.

به گفته وی،  همچنین ۶۵ میلیارد تومان برای اصلاح باغات گردو و انگور، ۷۵ میلیارد تومان توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار، ۳۰ میلیارد تومان واکسیناسیون دامی و علوم آزمایبشگاهی ، ۱۷۰ میلیارد تومان مرمت ایل راه های عشایر و آب شرب انسان دام و  ۳۱۵ میلیارد تومان برای آبخیزداری و آبخوان داری ، احیای مراتع و صیانت از جنگل های زاگرسی هزینه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی محصولات کشاورزی تولیدی در استان همدان است.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: ۲۹ درصد از جمعیت استان همدان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و  این استان در تولید سیب زمینی و سیر رتبه نخست کشور و تولید انگور رتبه دوم را دارد.

ساداتی نژاد افزود: امسال کشاورزان غیرتمند استان همدان ۲۶۰ هزار تن گندم را تحویل دولت دارند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد اراضی استان همدان به آبیاری نوین تجهیز شدند، اظهار داشت: از مشکلات اساسی استان همدان نبود صنایع تبدیلی است که یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی برای سرمایه گذاران دراین بخش  پیش بینی شده است.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

رییس دولت سیزدهم در ادامه برای سخنرانی و دیدار با مردم کبودرآهنگ به این شهرستان سفر کرد و پس از آن با حضور در پایگاه شهید نوژه از بخش های مختلف آن بازدید و با فرماندهان و افسران پایگاه دیدار کرد.

رییس جمهور همچنین به صورت سرزده به روستای کردآباد کبودرآهنگ رفت در اجتماع پرشور مردم این روستا صحبت کرد.

دیدار عمومی و گفت وگو با مردم شهرستان همدان در سالن ورزشی سردار قاسمی از دیگر برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان بود و پس از جلسات دیدار با نخبگان ، خانواده شهدا و ایثارگران و شورای اداری برگزار شد.

نشست خبری با اصحاب رسانه و اعلام دستاوردها نیز پایان بخش برنامه های سفر یک روزه آیت الله رییسی به استان همدان بود.

 همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.