حجت الاسلام سید مظاهر حسینی روز پنجشنبه در پیش کنگره شیخ فضل الله نوری در دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان نور افزود: خدمات و اثرات این شهید مجاهد جهانی است.

وی شیخ فضل الله نوری را جزء شهدای نخبه تاریخ کشور ایران دانست و ادامه داد: شهدای نخبه همچون مطهری،بهشتی و مدرس که نگاه دقیقی داشتند ؛دشمن نتوانست آنها را تحمل کند و آنها را به شهادت رساند.

وی با اشاره به این که هنوز برخی از استادان دانشگاه، حوزه و نخبگان دستاورد و اندیشه شیخ فضل الله نوری را خوب متوجه نشدند ،گفت: شیخ فضل الله مانع پیشرفت نشد ،بلکه خواستار پیشرفت حقیقی بودند ،نه پیشرفتی که خواسته دشمن که ایران را بیشتر وابسته کند.

مدیر کل تشریفات دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: شهید شیخ فضل الله نوری مجاهد مظلومی که رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) به آن اندیشه های ناب ایشان اعتقاد دارند.

حسینی به منویات رهبر انقلاب در خصوص لزوم توجه همگانی به موضوع قرآن ، حضرت ولی عصر( عج) و راه شهدا تاکید کرد و افزود: رهبر انقلاب حتی در دوران کرونا جلسات قرآن را برگزار کردند و توسل خاصی به حضر ولی عصر ( عج) دارند و این ارتباط معنوی به حدی است که مسجد جمکران را فراموش نمی کنند.

وی ادامه داد: رهبری توجه خاصی نیز به کنگره شهدا دارند که قابل وصف نیست ، در این زمینه برگزاری کنگره اصلی شیخ فضل الله نوری نیز مورد توجه ویژه رهبر انقلاب است و ایشان پی گیری تا هر چه باشکوه برگزار شدن این کنگره هستند.

پیش کنگره بزرگداشت یادواره شهید فضل الله نوری طی آئینی امروز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ، استاندار مازندران ، مسوولان کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،پیش کنگره یک روزه بزرگداشت شهید شیخ فضل الله نوری امروز با هدف تبیین مبانی اندیشه ای و علمی این مجاهد مجتهد شهید شروع شد و کنگره اصلی شیخ فضل الله نوری نیز سال آینده با نظر رهبرانقلاب در شهرهای مشهد، قم و نجف برگزار خواهد شد.

طبق برنامه از پیش تعریف شده رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ،رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، عضو هیات علمی و نماینده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری جز سخنرانان این آئین هستند.

مدیرکل تشریفات دفتر رهبر انقلاب کیست؟ + عکس