شهر خبر

بازدید وزیر نیرو از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین

بازدید وزیر نیرو از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین

همدان-ایرنا- «علی اکبر محرابیان» روز پنجشنبه در جریان سفر هیات دولت به استان همدان، از منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در فامنین بازدید کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات این شهرستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر نیرو در جریان سفر رئیس جمهور به استان همدان، به عنوان نماینده هیات دولت در شهرستان فامنین، با مردم این شهرستان دیدار کرد.

محرابیان در این دیدار چهره به چهره که در محل فرمانداری شهرستان فامنین برگزار شد، ضمن اطلاع از مشکلات و دغدغه‌های مردم و شنیدن مسائل و مشکلات اقشار مختلف مردم این شهرستان، در جریان خواسته‌ها و مطالبات آنها قرار گرفت و دستورات لازم را در خصوص رفع آنها صادر کرد.

وی همچنین در جریان سی امین سفر استانی رییس جمهور به استان همدان، با استقبال فرماندار و مسئولان فامنین با حضور در گلزار شهدای شهرستان فامنین و نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهدا، بر استمرار حرکت در مسیر شهدا و الگو قرار دادن آنها به منظور خدمت هر چه بیشتر به مردم و جامعه تاکید کرد.

وزیر نیرو در ادامه برنامه سفر خود به استان همدان از خانواده شهیدان مصطفی و علی رحیمی دیدار و دلجویی و از ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا تجلیل کرد.

محرابیان در ادامه برنامه خود در شهرستان فامنین از نیروگاه مفتح نیز بازدید خواهد کرد.

 تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد همدان در فروردین‌ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید که این منطقه با یک‌هزار و ۳۰ هکتار مساحت در شهرستان فامنین واقع شده است و با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی حدود ۳۰ هزار نفر می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است که متاسفانه تأمین آب و برق این منطقه مشکلاتی دارد که در صورت حل آن رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.