شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جام جهانی#بارش#جام‌جهانی#بسکتبال

مسیر صعود ایران به جام جهانی بسکتبال؛ ابری با احتمال بارش تگرگ

مسیر صعود ایران به جام جهانی بسکتبال؛ ابری با احتمال بارش تگرگ

تهران- ایرنا- رقابت‌های بسکتبال کاپ‌آسیا به پایان رسید و حالا همه نگاه‌ها به پنجره جام‌جهانی و مسیر صعود ایران به این مسابقات است اما این صعود در گرو برتری ایران در دیدارهای پیش رو و البته باخت قزاقستان در دیدارهای آتی است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران در رقابت‌های کاپ‌آسیا که به میزبانی مالزی برگزار شد به‌رغم عملکرد خوب در مرحله گروهی و صعود به مرحله بعد به عنوان صدرنشین، با بازی پرحرف‌وحدیث برابر اردن و ناکامی در این مسابقات، موجی از نگرانی را برای اهالی بسکتبال و علاقه‌مندان به این ورزش ایجاد کرد که آیا با این تیم و کادر فنی‌ می‌توانیم چشم انتظار صعود و حضور در جام‌جهانی باشیم یا خیر؟ 

نکته مهم و قابل اهمیت در این میان آن است که تیم ملی بسکتبال ایران در سال‌های نه چندان دور برابر تیم‌هایی برنده می‌شد که امروز برای رسیدن به این مهم، با اما و اگرها روبه‌رو است و برای برد با سختی‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. از سویی دیگر وقتی در کاپ‌آسیا این‌چنین نتیجه می‌گیریم، در رقابت‌های معتبری همچون جام‌جهانی آیا می‌توان به این تیم امیدوار بود البته اگر بتوانیم مسافر این جام شویم. 

اما مسیر تیم ملی بسکتبال ایران در راه جام‌جهانی چگونه است و آیا می‌توان به دیدارهای پیش رو امیدوار بود؟ 

شاگردان سعید ارمغانی در راه صعود به جام‌جهانی باید سوم شهریورماه در تهران به مصاف ژاپن رفته و در دیدار دوم خود در روز هفتم شهریور در استرالیا برابر قهرمان کاپ‌آسیا قرار بگیرند. 

این تیم در ادامه روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه در دیداری خانگی به مصاف چین می‌رود و سه روز بعد در تهران پذیرای استرالیا است. دیدار با ژاپن در چهارم اسفند و مصاف با چین در هفتم همین ماه تکلیف تیم ایران را در راه جام‌جهانی مشخص می‌کند، اما نکته بسیار مهم این است که ما باید در دیدارهای خود برنده باشیم و منتظر بمانیم تا قزاقستان دست کم در دو دیدار خود شکست را پذیرا شود. 

اگر وضعیتی که هم‌اکنون جدول مسابقات دارد تا انتها ادامه پیدا کند، تیم ملی بسکتبال ایران از صعود به جام جهانی بازمانده و شاگردان سعید ارمغانی باید از طریق تلویزیون این بازی‌ها را دنبال کنند اما امیدواریم این اتفاق برای ورزش دانشگاهی ما روی ندهد و تیم ملی بسکتبال ایران یکی از مسافران جام جهانی باشد.