شهر خبر

هندبالیست همدانی عازم مسابقات جهانی شد

هندبالیست همدانی عازم مسابقات جهانی شد

همدان- ایرنا- سخنگوی ورزش و جوانان همدان گفت: برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان همدان، بانوی مستعد هندبال شهرستان ملایر از توابع استان همدان در ترکیب تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان عازم مسابقات جهانی شد.

«علیرضا صفی زاده» روز پنجشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان امروز (پنجشنبه) ششم مردادماه تهران را به مقصد اسکوپیه پایتخت مقدونیه شمالی ترک کرد.

وی اضافه کرد: «الناز یارمحمدتوسکی» نماینده هندبال استان همدان در ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مقدونیه شمالی حضور می‌یابد.

صفی زاده خاطرنشان کرد: نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۳۰ جولای تا ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ (۸ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱) در مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.

این اولین دوره مسابقات قهرمانی نوجوان دختر جهان است با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود و دختران هندبالیست ایران نیز موفق به کسب سهمیه این رویداد با قهرمانی در آسیا شده بودند.

در این دوره از رقابت‌ها ۲۰ تیم از اروپا، پنج تیم از آسیا، چهار تیم از آفریقا و سه تیم از آمریکای‌جنوبی و مرکزی حضور دارند.

تیم کشورمان در گروه B با تیم‌های مقدونیه‌شمالی، ازبکستان و سنگال هم گروه است.