شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ورزش#معاون وزیر#دولت

تجلیل معاون وزیر ورزش و جوانان از خانواده شهید شاخص ورزش کشور در همدان

تجلیل معاون وزیر ورزش و جوانان از خانواده شهید شاخص ورزش کشور در همدان

همدان-ایرنا- معاون وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر هیات دولت به استان همدان با حضور در منزل خانواده شهید علیرضا شمسی پور شهید شاخص ورزش کشور در سال جاری، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد پولادگر در این دیدار با بیان اینکه شهدا قهرمان واقعی این سرزمین هستند، اظهار داشت: شهیدان بهترین الگو و چراغ راه هدایت برای جوانان هستند.

وی افزود: باید شهیدانی همچون سردار شمسی پور به جوانان کشور به خوبی معرفی و خدمات آنها تبیین و تشریح شود.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به همراه «عباسعلی اکبری» مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در سفر استانی هیات دولت به استان همدان حضور دارد.

میز ارتباطات مردمی این وزارتخانه با حضور معاون وزیر در اداره کل ورزش و جوانان استان همدان راه اندازی و آماده پاسخگوی به مراجعه کنندگان است.

تجلیل معاون وزیر ورزش و جوانان از خانواده شهید شاخص ورزش کشور در همدان

علیرضا شمسی‌پور در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد و پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیجی در آمد.

شمسی‌پور پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمومنین (ع)  لباس پاسداری بر تن کرد و از سال ۶۳ برای دفاع از مرزهای کشور و نبرد با دشمن بعثی مدام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت.

وی در عملیات کربلای ۴ معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت و از دوستان و همرزمان سردار شهید علی چیت‌سازیان بود و سردار چیت‌سازیان را الگوی خود می‌دانست و در ماموریتی که به شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام منجر شد، همراه شهید چیت‌سازیان بود.

در عملیات والفجر ۴ ارتفاعات کانی مانگا که از موقعیت حساسی برخوردار بود به عنوان محدوده عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تایید شد تا نتایج مهمی همچون خارج کردن مریوان از دید دشمن و تسلط بر ۱۳ شهر و روستای عراق را به همراه داشته باشد. حالا این عملیات ۳۳ روزه که تبدیل به میعادگاه عاشقان و دانشگاه ایثار شده بود بعد از سال‌ها باز هم راوی دوران دفاع مقدس شد.

علیرضا پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پردازد.

 با تولد داعش به عنوان ثمره نطفه شوم اسرائیل و آمریکا، این سردار سپاه اسلام مجدداً لباس رزم بر تن کرد و در قامت مدافع حرم در عراق و سوریه به جنگ با داعشیان پرداخت.

سردار شمسی پور ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ در منطقه کانی مانگا و در جریان عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر کرده است.

خبرها و گزارش‌های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.