شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#استانی#همدان#روستای#استان همدان

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از "طرح فراز" در ملایر

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از "طرح فراز" در ملایر

همدان- ایرنا- یک طرح فراز (داربستی باغ انگور) در روستای ورچق از توابع بخش مرکزی شهرستان ملایر به مساحت پنج هکتار روز پنجشنبه مورد بازدید وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه دولت در سی‌امین سفر استانی رdیس جمهور و هیات دولت به استان همدان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر گفت: از طرح‌های گردشگری کشاورزی حمایت می‌کنیم.

"سید جواد ساداتی‌نژاد" با تاکید بر اینکه بخشی از باغ های انگور ملایر باید به سمت تازه‌خوری بروند، افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات به صنایع تبدیلی اعتبارات بسیار خوبی کنار گذاشته شده و هیچگونه کمبودی نداریم.

وی بر لزوم راه‌اندازی باغ مادری در کنار طرح فراز انگور در ملایر تاکید کرد و ادامه داد: برای صادرات و ارزآوری به سورت و بسته‌بندی نیاز است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در ایجاد باغ های انگور باید از ارقامی استفاده شود که ماندگاری و عملکرد بیشتری داشته باشد.

رضا بهرام لو، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: در این باغ از ارقام جدیدی که دانشگاه تهران معرفی کرده خریداری و استفاده شده است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از "طرح فراز" در ملایر

به‌گزارش ایرنا؛ با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه دولت در شهرستان ملایر، طرح ایستاده کردن باغ انگور(طرح فراز) در روستای ورچق در بخش مرکزی ملایر به مساحت پنج هکتار با سرمایه‌گذاری اصلی سه میلیارد ریال مورد بازدید قرار گرفت.

از این میزان تسهیلات دریافتی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال و آورده متقاضی ۶۰۰ میلیون ریال است که برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

تاکنون ۱۵۰ هکتار طرح فراز یا همان داربستی کردن باغات انگور در شهرستان ملایر ایجاد شده است.

شهرستان ملایر با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده و سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انگور در این شهرستان تولید می‌شود.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.