شهر خبر

کشف ۱۳ قطعه عتیقه سرقتی از موزه استان همدان در تهران

کشف 13 قطعه عتیقه سرقتی از موزه استان همدان در تهران

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از اعتراف صریح متهم دستگیر شده با ۱۳ قطعه عتیقه مبنی بر سرقت از موزه استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از راز سرقت موزه استان همدان با اعتراف صریح متهم خبر داد و گفت: متهم علت سرقت را بدهی ۳۰۰ میلیونی موزه استان همدان اعلام کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح جزئیات خبر فوق بیان داشت: در پی دستگیری متهمی توسط تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد و کشف ۱۳ قطعه عتیقه از آثار تاریخی موزه استان همدان، ماموران این پلیس تحقیقات خود را از متهم آغاز و متهم در حضور خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم ۵۰ ساله در جواب این سوال که به چه علت و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده، اعتراف کرد که مدتی در موزه شهر همدان مشغول کار و کارمند موزه بوده و خدماتی را اعم از خرید و کرایه لوازم به این موزه ارائه کرده است و موزه موصوف مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون تومان به وی بدهکار بوده که مسئولان این موزه توجهی به تقاضای وی نداشته و از پرداخت این مبلغ خودداری می کردند که نهایتاً مدتی پیش تصمیم به سرقت از این موزه گرفته و به ناچار سرقت کرده است.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه متهم صراحتاً اعتراف کرده که اشیای عتیقه را از موزه استان همدان سرقت کرده است تصریح کرد: در بررسی به عمل آمده در سوابق متهم یک فقره پرونده قضائی به جرم سرقت از موزه وجود دارد و متهم به قصد فروش اشیاء عتیقه به شهر تهران سفر کرده بود که توسط ماموران کلانتری مهر آباد دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران از ادارات و ارگانها خصوصا میراث فرهنگی که آثار گرانبها و میراث ملی در اختیار آنان قرار دارد درخواست کرد در صورت وقوع مواردی مشابه مراتب را سریعا به پلیس اطلاع رسانی تا اقدامات به موقع و لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از پی جویی انتظامی به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/