شاخص کل بورس در روزهای اخیر در مسیر نزولی حرکت کرده و حدود ۳۳ هزار واحد از ارزش خود را از دست داده است. برخی از بازیگران بازار سکه باور دارند با عمق افت بازار سهام می توان انتظار داشت که بخشی از سرمایه گذاران، دارایی خود را از این بازار کم رونق خارج کرده و راهی بازارهایی چون سکه و دلار شوند.

با توجه به محدودیت های قانونی که برای سرمایه گذاری در حوزه ارز وجود دارد، از نگاه شماری از فعالان احتمال بیشتری وجود دارد که تقاضا از بازار سهام به سمت سکه برود. البته سکه امامی نیز در هفته های اخیر چندان پررونق ظاهر نشده است و در یک دامنه محدود تغییرات خود را به ثبت رسانده است.

با این حال، فلز گران بهای داخلی حداقل از ابتدای سال افت خاصی را تجربه نکرده است و در مجموع نیز بازدهی مثبت را به ثبت رسانده است. اثر حفظ یک حمایت در بازار سکه روز گذشته نیز فلز گران بهای داخلی توانست حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و با افزایش قیمت به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حرکت کند. حفظ چنین حمایتی می تواند افزایشی های بازار سکه را امیدوار کند. هم چنین برگشت اونس طلا به دامنه صعودی نیز انتظارات افزایشی را در بازار سکه تقویت کرده است. در صورتی که اونس طلا بالای خط هزار و ۸۳۰ دلار باقی بماند، انتظارات صعودی کمی بیشتر تقویت خواهد شد.