شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرج#البرز#پلیس فتا

بازداشت باند کلاهبرداری «دیوار» در کرج

بازداشت باند کلاهبرداری «دیوار» در کرج

ایرنا نوشت: رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد: اعضای باند کلاهبرداری سایت دیوار که ۱۰۰ فقره کلاهبرداری در سطح کشور انجام داده بودند در این استان دستگیر شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز پنجشنبه اظهار داشت : در پی ارجاع یک فقره کلاهبرداری و پولشویی به پلیس فتا ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

وی افزود : بررسی های اولیه کارشناسان نشان داد که یک کلاهبردار خانم با آگهی کردن خودرو با قیمت پایین تر از قیمت بازار در سایت دیوار و جعل برگ سبز و کارت ملی برای جلب اعتماد سوژه های خود اقدام به دریافت بیعانه برای حذف آگهی از برنامه دیوار کرده و دیگر پاسخگوی مالباختگان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این متهم با تهیه کارت های بانکی بلاصاحب که دستور قضایی نیز داشته اند اقدام به پولشویی و نقد کردن وجوه کلاهبرداری شده از از واحدهای صنفی مختلف در شهرستان فردیس کرده است.

جلیلیان گفت : پس از چندی شبانه روز تلاش بی وقفه و انجام اقدامات میدانی در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر شد.

رییس پلیس فتا البرز بیان داشت: متهم در تحقیقات تکمیلی به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری با همدستی ۲ نفر دیگر با این شیوه اعتراف کرده که با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه ۲ همدست دیگر متهم نیز شناسایی و آنها نیز با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

وی ضمن اشاره به کشف تعداد زیادی کارت ملی و برگ سبز خودرو جعلی از مخفیگاه متهمان اظهار داشت: افرادی که قصد خرید از سایت های خرید و فروش لوازم دست دوم دارند به هیچ وجه قبل از دریافت کالا اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه نکنند.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۳۱