شهر خبر

نماینده مردم آبادان در مجلس:

نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود

نمایندگی وزارت خارجه در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند شد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهر آبادان در چندین حوزه دارای ظرفیت است که باید تلاش شود به صورت شایسته با هر کشوری که جمهوری اسلامی ایران با آن ارتباط دارد، این ظرفیت‌ها معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های آبادان دارد، افزود: رایزنان بازرگانی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید با توجه به نیاز هر کشور توانمندی‌های تولیدی شهرهای مختلف ایران از جمله آبادان را معرفی کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع آبادان با توجه به توانمندی و قابلیت حضور در بازارهای جهانی نیازمند حمایت بیشتری هستند که در وزارت امور خارجه در این خصوص می‌تواند کمک کند.

مولوی با اشاره به توانمندی فرهنگی شهر آبادان، توضیح داد: فعالیت‌های فعالان فرهنگی آبادان به گونه‌ای است که همیشه در جشنواره‌های فرهنگی استانی، کشوری و جهانی مقام‌های متعددی را کسب می‌کنند و خود این موضوع نشان دهنده توان بالای این افراد است و رایزنان فرهنگی وزارت امور خارجه نقش محوری برای رشد هر چه بهتر آنها دارند.

وی در ادامه خواستار راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند شد و گفت: پیشتر یک دفتر در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد ولی فقط در حد نام بود و چند روز بعد از اینکه فعال شد، در آن بسته شد و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه یک ضرورت و یکی از مطالبات اصلی ما است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه دعوت کردم برای بازدید از شرایط منطقه و همچنین راه‌اندازی نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند به شهر آبادان سفر کند.