شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لهستان#تیم ملی#تیم ملی کشتی#کشتی فرنگی

حضرتی‌پور: باخت «گرایی» در مسابقات لهستان نگران‌کننده نیست

حضرتی‌پور: باخت «گرایی» در مسابقات لهستان نگران‌کننده نیست

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: حضور «محمدعلی گرایی» در جام پیت لازینسکی لهستان با هدف قرار گرفتن او در فضای مسابقات بود و باختش جای هیچ نگرانی ندارد.

«بهروز حضرتی‌پور» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مسابقات لهستان آخرین فرصت برای محک زدن کشتی‌گیران بود، اظهار کرد: تورنمنت‌های زیلکوفسکی و پیت لازینسکی لهستان جام‌های معتبری استو معمولا پیش از پیکارهای قهرمانی جهان برگزار می‌شود. در این جام کشورهای مختلف تیم‌های خود را اعزام می‌کردند تا شک و شبهات خود را بر طرف کنند. طبق فرآیند تیم ملی، حضور در لهستان آخرین فرصتی بود تا کشتی‌گیران خود را محک بزنیم و بر همین اساس محمد هادی ساروی و محمدعلی گرایی در کنار سه فرنگی‌کار رده امید در این رقابت شرکت کردند.

وی بیان کرد: طبق نظر پزشک گرایی ۶ هفته باید از تشک دور باشد که این آسیب دیدگی باعث شد تا در قزاقستان و ایتالیا به میدان نرود. با توجه به آسیب‌دیدگی از ناحیه پا و عضله سینه که گرایی از قبل داشت، هدف این بود تا او به آمادگی لازم رسیده و در حال و هوای مسابقه قرار گیرد تا در رقابت‌های جهانی بدون هیچ مشکلی کشتی بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ اسلو، گرایی کشتی نگرفته بود. این تورنمنت از بُعد روانی و ذهنی می‌تواند نقش به‌سزایی در آماده‌سازی وی داشته باشد و تا ۴۵ روز تا رقابت‌های جهانی به آمادگی بهتری برسد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص محمد هادی ساروی  نیز اشاره کرد و افزود: قرار بود که تمام نفرات برتر جام تختی در سر وزن قانونی به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند. اگر کادر فنی در هر وزنی به جمع‌بندی نرسد، بازی‌های رو در رو و رقابت‌های بین‌المللی معیار انتخاب‌ها قرار گیرد.

حضرتی پور ادامه داد: در مسابقات قزاقستان نیز تصمیم برآن شد تا در ۲ وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کادر فنی ارزیابی خود را انجام دهند که با توجه به آسیب دیدگی میثم دلیخانی در وزن ۶۰ کیلوگرم و نرسیدنش به مسابقات جهانی، تصمیم برآن شد تا علیرضا نجاتی در وزن ۶۳ کیلوگرم به تیم ملی کمک کند.

حضرتی‌پور: باخت «گرایی» در مسابقات لهستان نگران‌کننده نیست

مربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: در تورنمنت رنکینگ‌دار ایتالیا نفرات انتخابی محک جدی خوردند و ترکیب اصلی برای بازی‌های کشورهای اسلامی و جهانی مشخص شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اعلام ۳۷ کشتی‌گیر به اردوی تیم ملی اشاره کرد و گفت: با صلاحدید محمد بنا و حمید باوفا سرمربیان کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان این نفرات به اردوی تیم ملی دعوت شدند تا بتوانند به عنوان حریفان تمرینی برای نفرات اعزامی جهانی و بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنند.

وی در خصوص حضور تیم منتخب کشتی فرنگی در تورنمنت نیز گفت: با توجه به زمان اندک تا رقابت‌های جهانی فکر نمی‌کنم نفراتی به اسپانیا اعزام شوند.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام پیت لازینسکی لهستان روزهای اول و ۲ مردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار شد و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، علی‌اصغر سام دلیری در وزن ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره و  محمدحسین محمودی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

محمدعلی گرایی دارنده سه مدال برنز جهان در این تورنمنت، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۶ کروگر مارکو از دانمارک را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه ۹ بر یک کور آندرس از نروژ را مغلوب کرد اما در دیدار ماقبل پایانی با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب زولتان لوای از مجارستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. گرایی در این دیدار  با توجه به آسیب‌دیدگی که داشت با صلاحدید کادر فنی، مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مبارزه نکرد و پنجم شد.