شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم

کارشناس مسائل غرب آسیا: رویکرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه‌ای پایدار با کشورهای عرب منطقه است

کارشناس مسائل غرب آسیا: رویکرد دولت سیزدهم ایجاد شبکه‌ای پایدار با کشورهای عرب منطقه است

کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با سیاست منطقه‌ای دولت جدید، گفت: رویکرد دولت سیزدهم این است که با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یک شبکه پایدار برقرار کند.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به بازگشایی سفارت‌ها، از جمله کویت و امارات، گفت: سفارتخانه‌های امارات و کویت در سطح کاردار اداره می‌شدند.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه سیاست منطقه‌ایی، افزود: رویکرد دولت سیزدهم این است که با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس یک شبکه پایدار برقرار کند و همچنین سفرهای متعدد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و همچنین سفر امیر قطر به تهران و متقابلا سفر رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران به قطر نشان دهنده این است که سیاست‌های منطقه‌ایی دولت سیزدهم کاملا جدی بوده و در راستای ایجاد همگرایی و رفاه بین کشورهای منطقه است.

هانی‌زاده بیان داشت: سفر اخیر بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه و تلاش او برای ایجاد یک ائتلاف ضد ایرانی به نام ناتوی عربی که به شکست انجامید و شرایط و راهکارهای کنونی سبب شده که کشورهای حوزه خلیج فارس به این نتیجه برسند که باید به تلاش‌های ایران برای ایجاد همگرایی منطقه‌ای پاسخ داده و یک رابطه متعادل با ایران برقرار کنند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اظهارات اخیر دولت‌مردان امارات برای اغزام سفیر و رویکرد دولت کویت در جهت ارتقا سطح دیپلماتیک خود در خصوص سفیر، اظهار داشت: این تلاش‌ها و اظهارات از جانب این کشورها نشان می‌دهد که ایران به طور جدی به دنبال حل مشکلات خود با کشور‌های منطقه است.

وی در پایان بیان داشت: در حال حاضر تمام کشورهای منطقه ثابت کردند که ایران در حقیقت قصد دارد که رابطه خوب و متعادلی با کشورهای منطقه داشته باشد؛ ضمن اینکه سفر‌های اخیر پوتین، اردوغان و روسای جمهور کشورهای قزاقستان و تاجیکستان به ایران نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری محوری به کانون رایزنی‌های منطقه‌ای تبدیل شده است.

انتهای پیام/