شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

پیش بینی ابتلا به کرونا دو روز قبل از شروع علائم محقق شد

پیش بینی ابتلا به کرونا دو روز قبل از شروع علائم محقق شد

دستبند هوشمندی طراحی شده است که ابتلا به کووید ۱۹ را دو روز قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، یک ردیاب تناسب اندام که روی مچ دست شما است و می تواند کووید ۱۹ را قبل از این که علائمی را در شما ایجاد کند، تشخیص دهد، طراحی شده است.

یک مطالعه جدید اعلام کرده است تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که عفونت‌ها را می‌توان تقریباً ۴۸ ساعت قبل از ظاهر شدن علائم تشخیص داد.

تحقیقات جدید در اوایل سال ۲۰۲۰، بلافاصله پس از شروع همه گیری آغاز شد. تیمی از محققان متعجب بودند که آیا می‌توان از داده‌های یک ردیاب سلامت مچ دست برای تشخیص تغییرات کوچک در علائم حیاتی یک فرد، که قبل از شروع ابتلا به COVID-۱۹ است، استفاده کرد.

این دستگاه در شب پوشیده می‌شود و هر ۱۰ ثانیه ضربان قلب، ضربان تنفس، دمای پوست، تغییرات ضربان قلب و جریان خون را اندازه گیری می‌کند. به دلیل توانایی آن برای ردیابی تغییرات در زمان واقعی در این پنج معیار بهداشتی، به طور کلی به عنوان یک مانیتور سلامت استفاده می‌شود.

در طول مطالعه یک ساله، ۱۱ ٪ از گروه با یک مورد تایید شده آزمایشگاهی از COVID-۱۹ مواجه شدند. حدود نیمی از این افراد مبتلا به کرونای مثبت یک ماه داده‌های پوشیدنی خوبی قبل از ابتلای خود داشتند که به محققان کمک کرد الگوریتمی را توسعه دهند که می‌تواند تغییرات کوچک را در مراحل اولیه بیماری تشخیص دهد.

تغییرات قابل توجه در روز‌های قبل از ظهور علائم کرونا در هر پنج معیار ثبت شده توسط این ابزار پوشیدنی شناسایی شد.

به طور خاص، تغییرات در ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب و دمای پوست مچ دست، مهم‌ترین ویژگی‌های اولیه COVID-۱۹ بودند که قبل از علائم ظاهری قابل‌توجه بودند.

یک الگوریتم جدید یادگیری ماشینی بر روی ۷۰ درصد از گروه‌های کرونا مثبت آموزش داده شد و سپس بر روی ۳۰ درصد باقی‌مانده آزمایش شد.
قابل توجه است که این الگوریتم ۶۸ درصد از موارد مثبت کرونا را دو روز کامل قبل از ظاهر شدن علائم به دقت شناسایی کرد.

محققان در مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که فناوری حسگر پوشیدنی روشی کم‌هزینه است که افراد را قادر می‌سازد سلامت و رفاه خود را در طول یک بیماری همه‌گیر ردیابی کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند که چگونه این دستگاه‌ها، با همکاری هوش مصنوعی، می‌توانند مرز‌های پزشکی شخصی‌سازی‌شده را پشت سر بگذارند و بیماری‌ها را قبل از شروع علائم شناسایی کنند و به طور بالقوه انتقال ویروس را در جوامع کاهش دهند.

این ایده که پوشیدنی‌های بهداشتی می‌توانند بیماری‌های عفونی را قبل از ظهور علائم ملموس تشخیص دهند، جدید نیست. یک مطالعه جالب که سال گذشته منتشر شد، این ایده را در مورد آنفولانزا و سرماخوردگی آزمایش کرد.

این تحقیق در واقع ده‌ها داوطلب جوان را به ویروس راینوویروس یا H۱N۱ آلوده کرد و سپس چندین اقدام بهداشتی را با استفاده از یک ردیاب تناسب اندام در طول روز‌های بعد ردیابی کرد.

این مطالعه نه تنها نشان داد که عفونت‌ها را می‌توان با استفاده از داده‌های سلامت پوشیدنی حدود ۲۴ ساعت قبل از ظاهر شدن علائم پیش بینی کرد، بلکه شدت عفونت‌های بعدی را نیز می‌توان با دقت ۹۰ درصد پیش بینی کرد.

دیوید کانن، نویسنده این مطالعه جدید تشخیص کرونا گفت: پتانسیل تشخیص عفونت با ترکیب الگوریتم‌های پیشرفته با داده‌های سلامت از ابزار‌های پوشیدنی امیدوارکننده است.

تیم او اکنون در حال انجام یک مطالعه بزرگتر برای آزمایش سیستم تشخیص کرونا روی ۲۰۰۰۰ نفر است. انتظار می‌رود نتایج این تحقیقات در اواخر سال جاری میلادی به دست آیند.

کانن گفت: این که یک دستگاه پزشکی موجود می‌تواند به معنای متفاوتی استفاده شود، نشان می‌دهد که ابزار‌های پوشیدنی، آینده امیدوارکننده‌ای دارند.

این ایده فقط به COVID مربوط نمی‌شود، در بیماری‌های آینده می‌تواند منجر به درمان‌های پیشگیرانه و جلوگیری از عوارض قابل توجه شود.

مطالعه جدید در مجله BMJ Open منتشر شده است.