شهر خبر

شاهزاده سعودی منتقد بن سلمان با وجود بیماری ممنوع الخروج است!

شاهزاده سعودی منتقد بن سلمان با وجود بیماری ممنوع الخروج است!

وکیل «بسمه آل سعود» شاهزاده منتقد محمد بن سلمان که چند سالی در زندان‌های ولیعهد عربستان زندانی بود، با وجود آزادی و بیماری حق خروج از کشورش را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مشاور حقوقی شاهزاده بسمه در پیامی که برای کاخ سفید ارسال کرده، از دولت آمریکا و وزیر خارجه این کشور خواست برای فراهم کردن زمینه خروج وی از کشور و معالجه در سوئیس پا درمیانی کنند.

پایگاه‌های مخالف سعودی در شبکه‌های مجازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انسایدر خبر دادند، هنری استرامانت مشاور حقوقی این شاهزاده سعودی از کاخ سفید خواست تا تا به وی برای خروج از عربستان کمک کند.

به گفته این مشاور حقوقی بسمه بعد از آن که 6 ماه پیش از زندان‌های سعودی آزاد شد، متوجه ابتلایش به بیماری کرون روده شده است و اکنون نیاز مبرم و فوری به معالجه در بیمارستان‌های سوئیس دارد.

وی افزود درخواستی به همین مضمون تسلیم دربار سعودی شده است اما هیچ پاسخی به آن داده نشد، این در حالی است که به گفته پزشکان سوئیسی اگر درمان هایش فورا آغاز نشوند او با خطر مرگ مواجه می‌شود.

گفتنی است شاهزاده 58 ساله سعودی به همراه دخترش از اوایل سال 2019 حین خروج از کشور و سفر به سوئیس دستگیر و برای سه سال زندانی شده بود.

او در آن زمان نیز برای معالجه به خارج از عربستان می‌رفت.

انتهای پیام/*