شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه

شاید عشقتان سمی است | نشانه هایی که میگوید عشق شما سمی است

گاهی با محبت های بیش ازحد ، توانایی تشخیص افراد درست و انتخاب درست را از خودمان میگیریم و وارد روابط سمی میشویم که منجر به عشق نافرجام یا دوستی های اجباری می شود.

شاید عشقتان سمی است | نشانه هایی که میگوید عشق شما سمی است

همه انسانها از توانایی تفکر، استدلال و قدرت انتخاب برخوردارهستند. مهم‌ترین انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم به روابط مربوط می‌شود. گاهی با محبت های بیش ازحد ، توانایی تشخیص افراد درست و انتخاب درست را از خودمان میگیریم و وارد روابط سمی میشویم که منجر به عشق نافرجام یا دوستی های اجباری می شود.

احترام خودتان را از دست داده اید

در هر رابطه ای، حتی در روابط عاشقانه، احترام، هر دو طرف را کنار هم نگه می دارد. دوستی های ناموفق، سمی هستند زیرا طرف مقابل علاقه ندارد با شما در ارتباط باشد. وقتی مدام به او التماس می کنید، احترام و ارزش خودتان را از دست میدهید.

مردم شما را میبینند و قضاوت میکنند

برونگراها عاشق ملاقات و صحبت با افراد جدید هستید، اما همه افراد برونگرا شبیه به هم نیستند. وقتی دریک مکان عمومی هستید، باید خودتان را سرگرم کنید تا دیگران با شما صحبت کنند. اگر دیگران را مجبور کنید که با شما صحبت کنند، وارد یک رابطه سمی میشوید.

تأثیر بر سلامت روان و عزت نفس

وقتی کسی را مجبور میکنید تا با شما صحبت کند، نه تنها به او می گویید که ارزش ندارید، بلکه خودتان هم باور می کنید که آدم با ارزشی نیستید. شما باور می کنید که لایق هیچ عشق یا توجهی نیستید و این بر روابط شما تأثیر می گذارد و عزت نفس شما را پایین می آورد.

شما لایق تعهد هستید

تصاویر و ویدیوهای رابطه ای که در آن آسیب دیده اید را حذف کنید. آنها فقط ذهنتان را مسموم میکنند. شما سزاوار عشق و محبتی هستید که آن را آزادانه دریافت کنید، نه عشقی که مجبور باشید به زور از شریک زندگی خودتان دریافت کنید.

شما لیاقت کسی را دارید که بخواهد با شما صحبت کند، نه کسی که پیام و تماس های شما را بی پاسخ میگذارد .

احساس حقارت میکنید

در یک رابطه عاشقانه ، وقتی کسی را مجبور میکنید شما را دوست داشته باشد باعث میشود احساس حقارت کنید و دیگران شما را حقیر ببینند. ممکن است بامزه، شوخ یا جذاب باشید، اما طرف مقابل این ویژگی‌ها را نمی‌بیند، زیرا در کنار شما بودن او را تحت فشار میگذارد.

مشکلات شخصی

 اغلب در زندگی شخصی خود با مشکلات زیادی روبرو می شویم و در چنین مواقعی دوست داریم تا زمانی که تعادل روحی خودمان را به دست آوریم از ارتباط با دوستان و عزیزانمان کناره گیری کنیم و پس از مدتی دوباره با آنها ارتباط برقرار کنیم. بنابراین وقتی متوجه شدید که یکی از دوستانتان شما را نادیده میگیرد، سعی نکنید او را مجبور به صحبت کردن، کنید.

بی نتیجه بودن

یکی از دردناک ترین چیزها این است که ببینید رابطه شما با کسی که دوستش دارید، تمام شده است تا جایی که پیام هایتان بدون پاسخ میمانند. چه در روابط عاشقانه و چه در روابط صمیمی، این جدایی آزاردهنده است و منجر به شکست می شود.

اینکه در رسانه های اجتماعی ، پست ها و پروفایل او را چک کنید بیشتر به خودتان صدمه میزنید. اگر او نمیخواهد دیگر با شما صحبت کند، به او خواسته او احترام بگذارید.

 

متجاوز عاطفی

شایع ترین سوء استفاده ، فیزیکی است، اما آزار عاطفی نیز به همان اندازه سخت و دردناک است. وقتی شخصی را مجبور می کنید تا با شما صحبت کند، یا شما را ملاقات کند یا با شما رابطه برقرار کند، او را تحت فشار عاطفی قرار می دهید. فشار عاطفی منجر به استرس می شود.

وقتی کسی تصمیم گرفت از زندگی شما برود، او را رها کنید.

 

منبع: طلا