شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت#نفت و گاز

توسعه میادین هیدروکربوری با هدف تامین خوراک صنایع پتروشیمی

توسعه میادین هیدروکربوری با هدف تامین خوراک صنایع پتروشیمی

تهران- ایرنا- مدیرعامل پتروپارس گفت: تفاهمنامه همکاری توسعه میادین نفت و گاز با هدف تامین خوراک صنایع پتروشیمی و تکمیلی زنجیره ارزش به امضا رسید.

به گزارش ایرنا از پتروپارس، «سید شمس الدین موسوی» با اشاره به رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز و همچنین اشتغال آفرینی و مشارکت شرکت های بزرگ کشور در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز تولید و توسعه کشور، افزود: بر این اساس و با توجه به نیاز کشور در توسعه میادین هیدروکربوری و تامین خوراک برای تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی، این تفاهمنامه همکاری میان پتروپارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید.

وی گفت: پتروپارس در پی امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دریچه ای جدید در حوزه فضای کسب و کار و توسعه سبد پروژه ها باز کرد. 

موسوی با بیان اینکه تفاهمنامه مذکور در راستای استراتژی «ایجاد مشارکت در جهت توسعه سبد پروژه ها» که جزو راهبردهای ششگانه گروه پتروپارس می باشد، به امضا رسیده است، ادامه‌داد: به این ترتیب یک همکاری دو جانبه به منظور ارزیابی، سرمایه گذاری، طراحی، ساخت، راه اندازی تاسیسات و بهره برداری و توسعه میادین هیدروکربوری در منطقه مارون خامی شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل پتروپارس با اشاره به اینکه مدت اجرای این تفاهمنامه دو سال است، در مورد بخشی از تعهدات مربوطه توضیح داد و گفت: قرار است طرفین با ایجاد کارگروه مشترک ضمن امکان سنجی فنی، اقتصادی و مالی پروژه جهت ارائه برآوردهای دقیق برای سرمایه گذاری و تدوین پیش نویس قرارداد اجرای پروژه، پس از هماهنگی با شرکت ملی نفت و اعلام آمادگی برای توسعه میدان های گازی در زمینه تامین منابع لازم و بکارگیری نیروی های متخصص و باتجربه و تلاش برای انتقال و رسوب فناوری در کشور اقدام کنند.