شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#استانبول#اوکراین

خلوصی آکار:

مرکز هماهنگی صادرات غلات، به غلبه بر بحران غذایی کمک ‌می‌کند

مرکز هماهنگی صادرات غلات، به غلبه بر بحران غذایی کمک ‌می‌کند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که راه‌ اندازی مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین در استانبول به غلبه بر بحران غذایی در جهان کمک‌ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین در پردیس استانبول در دانشگاه وزارت دفاع که در چارچوب «سند ابتکار حمل و نقل امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» که جمعه هفته گذشته میان ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضاء شد، اعلام کرد: افتتاح این مرکز به غلبه بر بحران غذایی در جهان و به ویژه کاهش قیمت ها کمک خواهد کرد.

وزیر دفاع ترکیه با نمایندگانی از این کشور، روسیه، اوکراین و سازمان ملل مستقر در این مرکز ملاقات و پیش از آغاز مراسم از اتاق کار نمایندگان روسیه و اوکراین بازدید کرد.

«خلوصی آکار» در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، اظهار داشت: استانبول نقطه تلاقی قاره ها است، این مرکز برای نیل به اهداف بشردوستانه کار خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: به اعتقاد ما این تلاش ها برای راه‌ اندازی مرکز هماهنگی صادرات غلات اوکراین به غلبه بر بحران غذایی در جهان، به ویژه کاهش قیمت‌ ها کمک شایانی خواهد کرد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین خاطر نشان کرد: این مرکز، کشتی های تجاری مشمول طرح را ثبت و از طریق ماهواره، اینترنت و سایر وسایل ارتباطی نظارت فنی روند خروج کشتی‌ های تجاری را پیگیری می‌ کند. کلیه فعالیت‌ های این مرکز با هماهنگی کشورهای طرف قرارداد و همچنین سازمان ملل انجام می‌ شود.

گفتنی است که ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل در ۲۲ ژوئیه در استانبول سندی مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضاء کردند.

این سند جمعه هفته گذشته (۲۲ ژوئیه) در شهر استانبول در ارتباط با «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» امضاء شد.