شهر خبر

بازماندگان انتخابات فدراسیون فوتبال؛ نبرد ۳ نامزد برای یک صندلی

بازماندگان انتخابات فدراسیون فوتبال؛ نبرد ۳ نامزد برای یک صندلی

تهران- ایرنا- امیررضا واعظ‌آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی سه نامزد احراز کرسی ریاست فدراسیون فوتبال، از فرآیند انتخابات این فدراسیون کنار گذاشته شدند و حالا سه نامزد باقیمانده باید برای کرسی ریاست فدراسیون رقابت کنند.

به گزارش ایرنا، با توجه به اتفاقات چند روز اخیر و اعلام کتبی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در روز چهارشنبه ۵ مردادماه نسبت به حذف امیررضا واعظ آشتیانی(معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و مدیرعامل سال‌های نه چندان دور استقلال)، علیرضا اسدی (دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال) و محمد آخوندی (مدیر اسبق سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران) از انتخابات فدراسیون فوتبال، حالا فضای رقابتی برای نامزدهای باقیمانده یعنی میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزالله محمدی به نوعی امن‌تر شده؛ چراکه مسلما رقابت با دو نامزد به مراتب راحت‌تر از رقابت با پنج نفر است.

اینکه کمیته بدوی چنین رایی را صادر کرده، به زعم واعظ آشتیانی و علیرضا اسدی درست نیست و قرار است آنها از طریق کمیته استیناف پیگیر حقوق خود باشند چراکه آن‌ها در زمان و مهلت قانونی ثبت‌نام کرده و همه چیز براساس روال قانونی و طبق شرایط اعلام شده، انجام شده است.

هر چند هنوز هیچ چیز قطعی نیست و باید پس از رای کمیته استیناف در مورد این موضوع اظهار نظر کرد اما حذف این سه نفر به نوعی راه پیش‌بینی را در مورد رئیس آینده فدراسیون فوتبال هموارتر خواهد کرد.

نکته قابل توجه در این میان صحبت‌های علیرضا اسدی است؛ او در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و پس از اعلام کنار رفتنش از انتخابات اعلام شد، گفت: متاسفانه ساختار فوتبال ما غلط است اما حاضرم قربانی این پرونده شوم ولی ساختار درست شود. اینکه فردی مانند اسدی باشد یا نباشد چندان مساله مهمی نیست اما اینکه ساختار فوتبال ما درست شود خیلی مهم است و افتخار می‌کنم قربانی این موضوع باشم.

از سویی دیگر واعظ آشتیانی هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: رفتارهایی را می‌بینیم که درست نیست. وقتی ما در زمان اعلام شده و در مهلت قانونی اقدام کرده‌ایم اما سایت فدراسیون را از دسترس خارج کرده‌اند، گناه چه کسی است؟ من قبل از ساعت ۱۶ در فدراسیون حضور داشتم و همه کارها طبق روال انجام شد اما فدراسیون در این ساعت سایت را بست آن‌هم در شرایطی که روند کار من تا ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه ادامه یافت و این نمی‌تواند مشکلی از طرف ما باشد چراکه در فدراسیون بودیم و روند کار در حال انجام بود. کمیته بدوی نظر خودش را اعلام کرده‌ اما من از طریق کمیته استیناف و در مدت زمانی قانونی که برای اعتراض در نظر گرفته شده، حتما پیگیر این مساله خواهم بود. 

انتخابات فدراسیون فوتبال هشتم شهریورماه برگزار خواهد شد و هم‌اکنون «میرشاد ماجدی» به‌عنوان سرپرست سکان این فدراسیون را برعهده دارد.