شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#کنگره آمریکا

خبرگزاری آناتولی گزارش داد؛

چاووش اوغلو: مذاکرات با آمریکا بر سر جنگنده اف-۱۶ خوب پیش می رود

چاووش اوغلو: مذاکرات با آمریکا بر سر جنگنده اف-۱۶ خوب پیش می رود

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که مقاومت کنگره آمریکا در برابر فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه از بین رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه مذاکرات دو جانبه با آمریکا بر سر جنگنده های اف -۱۶ را مثبت ارزیابی کرد.

«مولود چاووش اوغلو» روز چهارشنبه با یادآوری اینکه نگرش منفی نسبت به این توافق از بین رفته؛ اعلام کرد که مذاکرات ترکیه با آمریکا بر سر جنگنده‌های اف -۱۶ به خوبی پیش می‌رود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از وزیر خارجه این کشور نوشت که مذاکرات دو جانبه میان واشنگتن و آنکارا در مسیر خوبی قرار دارد. رویکرد دولت [ایالات متحده] در مورد مذاکرات بسیار مثبت است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که جو منفی که پیش از این در کنگره آمریکا در خصوص خرید جنگنده های اف- ۱۶ از سوی ترکیه حاکم بود، از بین رفته است. چاووش اوغلو افزود: این همکاری [دوجانبه] برای ناتو هم اهمیت راهبردی دارد.

اخیراً مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که مانع جدیدی برای برنامه جو بایدن برای فروش جنگنده‌های اف - ۱۶ به ترکیه ایجاد خواهد کرد. این اصلاحیه، آمریکا را از فروش یا انتقال جت جنگده اف ۱۶ به ترکیه منع می‌کند. شرط انتقال این جنگنده‌ها به ترکیه آن است که کاخ سفید تأیید کند که انجام این کار برای امنیت ملی آمریکا ضروری است و شامل اقدامات مشخصی است که از آنها برای پروازهای غیرمجاز علیه یونان استفاده نمی‌شود.