شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان#محرم

نوجوانان پسر و دختر هیئت خود را در سوگواره آیینی تشکیل می‌دهند

نوجوانان پسر و دختر هیئت خود را در سوگواره آیینی تشکیل می‌دهند

سومین سوگواره آیینی بلندا، فرصتی است برای نوجوانانِ پسر و دختر تا هیئت مذهبی خود را در محرم امسال تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این سوگواره با ایجاد شرایطی جدید برای گروه سنی نوجوان، فرصتی را فراهم کرده است تا نوجوانان هیات‌های عزاداری مختص خود را برپا کنند.

حمیدرضا خونویی مدیر فرهنگی هنری منطقه15 شهر تهران  درخصوص برگزاری سوگواره آیینی بلندا گفت: این سوگواره با هدف ایجاد فرصتی برای شکل گیری هویت دینی و همچنین ایجاد موقعیتی برای تشکیل هویت هیئتی نوجوان شهر تهران اجرا می‌شود.
 این سوگواره امسال برای سومین سال پیاپی و پس از اضافه شدن بخش های ویژه‌ای به این سوگواره ، در شهر تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: با اضافه شدن بخش رقابتی ویژه به این سوگواره، نوجوانان دختر و پسر بناست به همراه چند تن از دوستان خود اقدام به تشکیل هیئت کرده و به همراه تسهیل‌گران دینی تجربه‌ای متفاوت از کار گروهی در حوزه آیینی را طی کنند.

وی تصریح کرد: نوجوانان تهرانی علاقمند، با حضور در میدان آیینی امام حسین علیه السلام و  نمایشگاه عطر سیب و با مراجعه به غرفه «سوگواره بلندا» ضمن آشنایی بیشتر با این طرح، هیئت خود را در این رقابت ثبت کرده و پس از آشنایی با تسهیل‌گر دینی همراه خود دربرنامه، بسته اقلام راه اندازی هیئت را دریافت می‌کنند.

همچنین نوجوانان با ارسال عدد یک به شماره02196650000 در نرم افزار واتس آپ می‌توانند در این طرح رقابتی ثبت نام کنند.
این رقابت تا انتهای محرم سال جاری اجرا می‌شود و بناست نوجوانان حاضر در این سوگواره در طی سال و در مناسبت‌های آیینی در قالب باشگاه نوجوانان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برنامه‌های متنوع فرهنگی به تحکیم هویت آیینی و هیئتی خود بپردازند.

 

انتهای پیام/