شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#وزنه برداری

سرپرست فدراسیون: شرایط زیر ساختی وزنه برداری ایران مشکل اساسی دارد

سرپرست فدراسیون: شرایط زیر ساختی وزنه برداری ایران مشکل اساسی دارد

شیراز-ایرنا- سرپرست فدراسیون وزنه برداری با بیان اینکه این رشته شرایط بحرانی و وخیمی در ایران دارد، گفت : وزنه برداری بزرگان زیادی دارد  اما از نظر زیر ساخت ها و استانداردها با مشکل مواجه هستیم.  

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سجاد انوشیروانی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخابی هیات وزنه برداری فارس در شیراز اعلام کرد: این رشته با ۱۰ سال پیش تفاوت زیادی دارد برای همین باید شبانه روزی و سخت کار کرد.

وی اضافه کرد: استان هایی با وسعت زیاد در کشور وجود دارند که  متاسفانه در وزنه برداری تنها  ۱۵ تا ۲۵ ورزشکار سازمان یافته دارند که این آمار خوبی نیست.

انوشیروانی ادامه داد: استان هایی که به لحاظ کمی  دچار مشکل هستند، به این دلیل است که آنها از نظر زیر ساختی و نرم افزاری مشکل داشته اند زیرا طی ۲۰ سال گذشته هیچ زیر ساخت استانداری در ورزش وزنه برداری در کشورمان وارد نشده است.

دارنده نشان نقره المپیک لندن و نقره جهان با اظهار اینکه وزنه برداری بانوان در کشور ایجاد شده است گفت :  بدون هیچ زیر ساخت استانداردی این کار صورت گرفت ؛ بیش از ۲۰ استان در این زمینه تجهیزات استاندارد ندارند و اگر هم تجهیزاتی دارند آن هم غیر استاندارد است و اگر هر حادثه ای برای ورزشکاری رخ دهد آنگاه همه ما باید پاسخگو باشیم.

وی گفت: در شان وزنه برداری ایران نیست که تنها ۵ نفر از وزنه برداران را به مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان  اعزام کنیم در حالی که مسابقات در 10 وزن برگزار شد و به نظر می رسد باید کار اساسی در این رشته که قهرمانانی همچون محمد نصیری و ... داشته است انجام دهیم.

انوشیروانی افزود: برای گرفتن تایید اعتبار ۳۰ میلیارد تومان دو هفته است که در سازمان برنامه بودجه پیگیری می کنیم ، با این حال باید آستین  همت را بالا بزنیم و سخت کار کنیم چرا که تولیدات داخلی ما در این رشته هنوز نتوانسته استاندارهای لازم را بگیرد در حالی که همه نگاه ها به تولیدات داخلی است.

او  در مورد وزنه برداری فارس هم گفت: فارس همیشه ظرفیت های زیادی در این رشته داشته و ورزشکاران زیادی هم در تیم های مختلف ملی داشته اند برای همین هم انتظار ما از این استان بیشتر است و باید همه به رییس جدید هیات کمک کنند تا دوباره شاهد شکوفایی این رشته در فارس باشیم.

در مجمع انتخابی رییس هیات وزنه برداری فارس آرش حبیبی با ۱۵ رای به عنوان رییس هیات وزنه برداری برای مدت چهار سال انتخاب شد.