شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

چه موقع کودک مبتلا به کرونا را دکتر ببریم؟

چه موقع کودک مبتلا به کرونا را  دکتر ببریم؟

یک فوق تخصص عفونی کودکان به خانواده ها و والدین توصیه کرد در صورت مشاهده و عدم بهبودی کودکان خود، سریعا به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر منیژه کهبازی گفت: متاسفانه در روزها و هفته های گذشته تعداد زیادی از کودکان مبتلا شده اند که لازم است خانوده ها و والدین به سلامتی و عدم ابتلاء فرزندان خود بیشتر اهمیت داده و رعایت کنند.

وی افزود: متاسفانه تعداد موارد بستری به شدت افزایش یافته و گاها شاهد بستری با حال عمومی بد نیز بوده ایم.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه قصد ایجاد تشنج و نگرانی بین والدین به خصوص مادران را نداریم اما اوضاع و شرایط به گونه ای است که موارد بهداشتی و نکات توصیه شده باید مو به مو اجرا شوند تا کودکان و فرزندان شان به این بیماری مبتلاء نشوند.

دکتر کهبازی در ادامه تاکید کرد: به هیچ وجه در مهمانی و دورهمی شرکت نکنید و پروتکل های بهداشتی به خصوص شستن دست ها و استفاده از ماسک را باید با جدیت هر چه بیشتر رعایت نمود.

این فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در کودکان ممکن است با علائمی چون گلو درد، تب و علائم مشابه سرماخوردگی ساده آغاز و رفته رفته به سمت علائم گوارشی و یا تنفسی پیش برود.

وی افزود: برخی ها دچار استفراغ های مکرر و اسهال شدید شده و برخی دیگر ممکن است به شکل عفونت های تنفسی و سرفه های شدید و مقاوم به درمان مواجه شوند.

وی در پایان تاکید کرد: خانواده ها در هر صورت باید به شدت مراقب فرزندان خود باشند و به محض تداوم علائم و عدم بهبود با داروهای خانگی ،به سرع تبه پزشک و مرکز درمانی مراجعه نمایند.