شهر خبر

کلاهبرداری عجیب پسر از پدرش/ ماجرا چیست؟

کدخبر: 511105
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک از کشف کلاهبرداری اینترنتی و شناسایی عامل برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی ملکی ظهر امروز چهارشنبه پنجم مرداد ماه در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران بیان کرد: چند روز گذشته یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان قرچک مراجعه کرده و بیان داشته که از یکی از حساب‌های بانکی ام مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بدون اطلاع بنده کسر شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا دست به کار شده و با بررسی پرینت حساب شاکی مشخص شد که این مبلغ به صورت اینترنتی و مبالغ سیصد هزار تومانی به صورت گسترده از حساب شاکی کسر شده است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک بیان کرد: شاکی اصرار داشته که هیچگونه پیامک رمز دوم اینترنتی و یا پیامک برداشت برای وی ارسال نشده است که با اقدامات تخصصی مشخص شد که دسترسی به پیامک برای خط تلفن شاکی لغو شده و شماره تلفن دیگری نیز جهت دریافت پیامک معرفی شده است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات و مکاتبه با شرکت پرداخت درگاه اینترنتی مشخص شد که تمام خریدها از طریق دو شماره تلفن انجام شده است و پس از استعلام مالکیت ۲ شماره تلفن همراه مشخص شد که یکی از ۲ خط متعلق به پسر شاکی است.

ملکی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این خصوص گفت: ارتقاء دانش اینترنتی در پیشگیری از جرائم رایانه ای بسیار مهم بوده و شهروندان به هیچ عنوان اطلاعات شخصی رایانه ای و حساب بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.