شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دادستان کل

ضرورت توجه به نوسانات بورس برای وثیقه‌گذاری سهام

ضرورت توجه به نوسانات بورس برای وثیقه‌گذاری سهام

تهران- ایرنا- دادستان کل کشور با درخواست از سازمان بورس برای اتصال سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک به قوه قضاییه، گفت: برای استفاده از سهام به عنوان وثیقه، باید به نوسانات بورس توجه کنیم.

به گزارش ایرنا، «محمد جعفر منتظری» امروز در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک (ستاره) با اشاره به اینکه درخواستی که از سازمان بورس و اوراق بهادار داریم این است که این سامانه را به قوه قضاییه متصل کند تا رصد و دسترسی به اطلاعات متقاضیان توثیق سرمایه و سهام فراهم شود، افزود: قوه قضاییه در راستای توسعه این سامانه از هیچ همکاری‌ای کوتاهی نخواهد کرد.

منتظری اظهار داشت: اگر سهامداری چه حقیقی و چه حقوقی قصد وثیقه‌گذاری نزد شخص دیگری را داشته باشد، می‌تواند طی مراحلی و تحت نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به‌عنوان وجه‌الضمان نزد شخص دیگری که می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد، توثیق کند.

دادستان کل کشور گفت: این موضوع درباره دریافت وام از بانک‌های عامل (ملی، رسالت، مهر ایران) هم امکان‌پذیر است و سهامداران با توجه به مراحل تعریف شده در این بانک‌ها هم می‌توانند با توثیق از دریافت تسهیلات بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: به نوسان بورس هم در این زمینه باید توجه کنیم که این نوسانات معادل ٥٠ درصد باشد یا بیشتر که به محض کسب نتیجه آن را به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منتظری گفت: در مساله توقیق سهام احتمالا لازم به وجود سند نیست بلکه از خودرو و طلا می توان استفاده کرد، هر آنچه که مالکیت داشته باشد و قاضی بتواند حق طرف را تامین کند استفاده خواهیم کرد.