شهر خبر

پیام تسیلت امیرحسین سمیعی؛

هنر انقلاب یکی مهم‌ترین هنرمندانش را از دست داد

هنر انقلاب یکی مهم‌ترین هنرمندانش را از دست داد

معاون امور هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درگذشت حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت انقلاب را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین سمیعی معاون امور هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با انتشار متنی ضایعه درگذشت حبیب الله صادقی هنرمند پیشکسوت انقلاب را تسلیت گفت.

در متن پیام وی آمده است:

«حبیب الله صادقی یکی از درخشان‌ترین گوهرهای هنر متعهد انقلاب از میان ما رفت.

او را یکی از مهم‌ترین نقاشان انقلاب و دفاع مقدس می‌دانند. دکتر حبیب‌الله صادقی سال‌ها به عنوان مدرس و استاد دانشگاه فعالیت کرد و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و از این راه نسل‌های متعهدی را به همراهان ایران و انقلاب اضافه کرد.

در نقاشی هایش آثاری بدیع با ترکیب‌بندی‌های مدرن و عناصر نقاشانه وجود دارد. او با شناخت فرم و آگاهی کافی نسبت به انقلاب، دفاع مقدس و امامان شیعه آثاری ماندگار در حوزه نقاشی از خود به یادگار گذاشت.

صادقی نذر کرده بود هر سال در عاشورای حسینی یک اثر برای سرور و سالار شهیدان خلق کند. در آثار عاشورایی اش با رنگ و نور و شناختی دقیق فضایی عزتمندانه و امیدوارانه خلق کرده است.

آخرین اثری که از حبیب الله صادقی دیده شد و اخبارش در همه جا منتشر شده، تابلویی یگانه و منحصر به فرد بود با عنوان «در رثای سیمرغ تجلی»، یک ترکیب بندی نمادین و ۱۰۰ مترمربعی در تعداد زیادی بوم اجرا شده بود. این اثر هنری در حقیقت روایتی تصویری از وقایع مهم تاریخ معاصر است و به موضوعاتی چون انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس، جنایات داعش و رشادت‌های سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته شده است.

بی شک، نام و یاد دکتر حبیب‌الله صادقی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین نقاشان جریان انقلاب و هنر متعهد در یاد و خاطر تمام علاقه‌مندان باقی خواهد ماند. امیدوارم ادامه‌دهندگان راهش بتوانند به نیکی از میراث او حفاظت کنند و راهش را ادامه دهند.»