شهر خبر

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه را بررسی می‌کنند

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه را بررسی می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان گفت: اعضای این کمیسیون در بازدید از واحدهای تولیدی در جریان آخرین مشکلات صنایع و معادن قرار می‌گیرند و امیدواریم بتوانند در حوزه قانون‌گذاری برای رفع مسائل آنها گامی بردارند.

«محسن دارابی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار داریم اعضای کمیسیون صنایع و معادن در این بازدیدها وقتی در جریان مشکلات بنگاه های اقتصادی قرار می گیرند، در مجلس برای اصلاح برخی از موانع قانونی و یا لحاظ کردن برخی از مشوق ها مانند معافیت ها، تسهیل سرمایه گذاری و دیگر موارد را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: اعضای کمیسیون صنایع  و معادن مجلس شورای اسلامی در ۲ روز سفر خود (پنجم و ششم مردادماه) به استان کرمانشاه به برخی از شهرستان ها  سفر می کنند و از بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی بازدید به عمل می آوردند و در جریان مشکلات آنها قرار می گیرند.

دارابی همچنین یکی از برنامه های مهم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه اعلام کرد.

بازدید از مجموعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه، گروه صنعتی شکری، پتروشیمی پلیمر، پتروشیمی کرمانشاه و تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی از جمله برنامه های روز اول سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن است که دارابی به آنها اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و و تجارت استان کرمانشاه  همچنین گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه از ۲ پروژه مصوبات سفر مقام‌معظم رهبری (مدظله‌العالی) به استان، شامل واحد دانش بافت البرز (بیوایمپلنت) و واحد گسترش سوخت سبز زاگرس (بیواتانول) بازدید و در جریان آخرین برنامه های انها قرار خواهند گرفت.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۸۰ واحد صنعتی و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود ۳۰ هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.