شهرخبر

ضربه زدن به جریان مافیا در اولویت است

ضربه زدن به جریان مافیا در اولویت است

تهران- ایرنا- رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ضربه زدن به جریان مافیا مورد توجه بوده و در اولویت کاری است، تصریح‌کرد: هرچند تاکنون اقدامات خوبی انجام شده، اما رصد نیاز به برنامه سازمان یافته دارد تا بتوانیم با تفکر، تعامل، همکاری و همفکری قوی‌تر از گذشته در مقابل آن ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی مویدی خرم آبادی» در آیین امضای تفاهمنامه سامانه رصد جریان مالی قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این تفاهمنامه همکاری با مرکز اطلاعات مالی گام دیگری از اقدامات موثر در راستای ارتقا و تامین امنیت حوزه اقتصادی، تجاری و مالی است.

وی افزود: ساختارها برای مقابله با آسیب هایی که یک کشور و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند، ایجاد می شود و در کنار هم قرار گرفتن دو ساختار ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و مرکز اطلاعات مالی کشور می تواند امنیت را برای اقتصاد فراهم کند.

مویدی با بیان اینکه همکاری این نهاد باید زودتر شکل می گرفت، خاطرنشان‌کرد: از امروز یک گام رو به جلو برداشته شده است که باید از این فرصت بهره کافی را داشته باشیم و عقب ماندگی ها را جبران کنیم و امیدواریم این تفکر مشترک در مسیر هدفمند حرکت کند آثار خوبی برای مردم و اقتصاد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در تلاش برای ایجاد امنیت فراگیر در همه حوزه ها شامل تولید، امنیت، تجارت و بازار هستیم، تاکید کرد: معتقدیم که مافیا در حوزه های کاری به صورت پنهان با شبکه‌ها و سازمان های فعال کار خود را انجام می‌دهد و برای مقابله با آنها نیاز به هماهنگی و همکاری بین‌دستگاهی وجود دارد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در زمینه مقابله با فساد، همکاری و تعامل باید به گونه ای انجام شود که مردم و کشور در بطن جامعه نتیجه و محصول آن را ببینند.

وی تاکید کرد: این روند باید به گونه ای شکل بگیرد که در عمل و بطن جامعه محصول قابل ارزیابی و مشاهده باشد.

مبارزه با پولشویی، نیازمند تقسیم کار ملی

در این آیین «هادی خانی» رییس مرکز اطلاعات مالی نیز با بیان اینکه سالم سازی اقتصاد و زیرساخت ها به عنوان اهداف دولت بوده و نظام اهمیت آن را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با پولشویی نیازمند تقسیم کار ملی است، زیرا به صورت ملی تاثیر می‌گذارد و می تواند تبعات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مبارزه با این پدیده شوم یک عزم، تقسیم کاری، و تعاملات حداکثری ملی را می طلبد،‌ تصریح‌کرد: شورای عالی مبارزه با پولشویی با حضور همه ارکان امنیتی، قضایی و دولتی با نگاه همگرایی اقدامات بسیاری را انجام داده است.

خانی تاکید کرد: ارکان مبارزه بافساد باید تکمیل کننده ظرفیت های یکدیگر باشند تا دچار موازی کاری نشوند و همه توان خود را در مسیری تعاملی به کار بگیرند.