شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال#وزیر کشور

راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل تا پایان سال ویژه معلولان

راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل تا پایان سال ویژه معلولان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل تا پایان سال ویژه معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مهدی جمالی‌نژاد در پایان بیست‌و‌دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اظهار کرد: در جلسه امروز مصوباتی به تصویب رسید که تمامی آنها توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها اجرا خواهند شد.

وی افزود: با توجه به تغییر دبیر ستاد مناسب‌سازی کشور که اخیرا انجام شده و فرد جدیدی منصوب شده است تاکید ما بر این بود که جلسات به صورت منظم و بر اساس تقویمی که به دستگا‌ه‌ها داده می‌شود، برگزار شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: اخیرا دستورالعمل و چک‌لیستی در حوزه ساخت و ساز توسط وزارت راه و شهرسازی در بازه زمانی بسیار کوتاهی بازنگری شده است که بر همین اساس در این جلسه مصوب شد که این دستورالعمل و چک‌لیست بازنگری شده در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد تا به دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها و ... ابلاغ شود.

جمالی‌نژاد در رابطه با اظهارات نماینده شهرداری تهران در جلسه امروز گفت: یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز این بود که جلسات به صورت دوره‌ای با وزرا و همچنین معاونین رئیس جمهور برگزار شود تا آنها نیز درگیر با موضوع مناسب‌سازی شوند که بر همین اساس قرار شد جمع‌بندی در این بخش انجام شود و در آینده جلساتی را با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صمت و وزیر کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز مصوب شد که سازمان بهزیستی یک بانک اطلاعاتی جامع از مددجویان خود تهیه کند که البته این بانک اطلاعاتی هم‌اکنون وجود دارد اما کامل نیست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به موضوع حمل‌و‌نقل و راه‌اندازی سامانه هوشمند در حوزه حمل‌و‌نقل (درون‌شهری و برون‌شهری) اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال این سامانه راه‌اندازی خواهد شد.

جمالی‌نژاد ادامه داد: همچنین در جلسه امروز سازمان برنامه و بودجه مکلف شد که بر اساس ماده 14 آیین‌نامه اجرایی، ماده 3 قانون با قید فوریت در فرآیند اخذ و ارتقاء پایه شرکت‌های پیمانکار گذراندن دوره آموزشی یا بازآموزی ضوابط و مقررات مناسب‌سازی را اجرایی کنند.

وی به مصوبه بعدی جلسه امروز اشاره کرد و گفت: به منظور برنامه‌ریزی و الزام دسترس‌پذیری مراکز درمانی بخش‌های غیردولتی (مطب پزشکان، آزمایشگا‌ه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری) از معاون ذیربط وزیر بهداشت در جلسه بعدی ستاد دعوت به عمل آید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: همچنین به منظور تامین خودروهای مناسب‌سازی و خدمات پس از فروش، دبیرخانه ستاد با تشکیل کارگروه مرتبط تمهیدات لازم را در رابطه با جذب همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت پیرامون اجرایی کردن ماده 8 آیین‌نامه اجرایی ماده 3 را به عمل آورد و نتایج حاصله را در گزارش 6 ماهه برای ارائه به هیئت وزیران منعکس کند.

جمالی‌نژاد گفت: در جلسه امروز همچنین به منظور اضافه شدن مطالب مناسب‌سازی به دروس مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها، دبیرخانه ستاد با تشکیل کارگروه مرتبط تمهیدات لازم در رابطه با اجرایی کردن مفاد ماده 11 آیین‌نامه اجرایی ماده 3 را به عمل آورد و نتایج حاصل را در گزارش 6 ماهه برای ارائه به هیئت وزیران منعکس کند.

انتهای پیام/