شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#منطقه‌ای#رشت#گیلان

صعود ۱۰۰ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای

صعود ۱۰۰ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای

رشت - ایرنا- ارزش سهام معامله شده طی تیرماه امسال در بورس منطقه‌ای گیلان به ۴۶ هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۹۳ ریال رسید که نسبت به ماه قبل خود، جهش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته خردادماه امسال، ۲۳ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال بود، همچنین حجم معاملات نیز در تیرماه امسال به بیش از ۲ میلیارد و ۹۵۴ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۲۲ سهم رسید که نسبت به خرداد "ماه قبل" افزون بر ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

فعالان بازار سرمایه گیلان طی ماه گذشته تمایل بیشتری به فروش سهام نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات بیش از ۲۴ هزار و ۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۶۴۳ ریال سهم مربوط به فروش و افزون بر ۲۲ هزار و ۳۲۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۳۳۰ ریال نیز مربوط به خرید است.

ارزش سهام خریداری شده نیز از سهم فروخته شده پیشی گرفت که هزار و ۹۹۴ میلیارد و ۹۴۶ میلیون و ۳۰۹ سهم در سبد خرید و ۹۵۹ میلیون و ۷۲۹ هزار و ۱۱۳ سهم مربوط به فروش است.

سرپرست تالار منطقه ای بورس استان گیلان گفت: با نگاهی به آمار تیر و مقایسه آن با آمار ماه قبل، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در میزان ارزش معاملات و ۱۱۰ درصدی در حجم سهام معامله شده هستیم.

حافظ محفوظی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افت شاخص در ماه جاری نسبت به مدت مشابه ماه قبل و بی رمق بودن معاملات در بورس کشور، اما سرمایه‌گذاران گیلانی با توجه به فصل برگزاری مجامع و سوادآوری مناسب شرکت‌های بزرگ، معاملات خود را در این ماه به ۲ برابر افزایش داده و به استقبال مجامع شرکت‌ها رفتند.

وی بیان داشت: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق با درآمد ثابت اعتماد آفرین و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند تیرماه بیشترین ارزش معاملات را بورس منطقه‌ای استان گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

محفوظی، تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته را ۴۶ نفر عنوان کرده‌است.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد که در حال حاضر با ۴۶ کارگزار فعالیت می‌کند.