شهرخبر

حمید عزیزی: رویکرد تحولی در فدراسیون گلف آغاز شده است

حمید عزیزی: رویکرد تحولی در فدراسیون گلف آغاز شده است

حمید عزیزی گفت: رویکرد تحولی در فدراسیون گلف آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید عزیزی، رییس فدراسیون گلف در بازدید از اردوی تیم ملی گلف برای حضور در مسابقات جهانی که با حضور رییس کمیته ملی المپیک انجام شد با اشاره به اینکه ورزش گلف از نظر زیرساختی توسعه نیافته است، اما از نظر فرهنگی، توسعه یافته ترین و اخلاق مدار ترین ورزش به شمار می رود، گفت: جالب است بدانید حتی در مسابقات المپیک نیز مسابقات گلف، داور ندارد و تحت هیچ دوربین نظارتی مسابقات انجام نمی شود و این نهایت اعتماد به بشریت در اوج رقابت است.

وی ادامه داد: ورزش گلف برجستگی شخصیتی ایجاد می کند و امیدواریم گلف ایران را روزی روی سکوهای بین‌المللی ببینیم، رویکرد تحولی در فدراسیون گلف آغاز شده است و لیگ برتر با ۱۰ تیم به صورت رفت و برگشت انجام می شود.

رییس فدراسیون گلف با بیان اینکه در مینی گلف در آسیا و جهان حرف برای گفتن داریم و امیدوار به موفقیت در آینده هستیم، اظهار کرد: مسابقات جهانی پاریس در دهه اول شهریور برگزار خواهد شد و برای اولین از بازیکنان داخلی در این مسابقات استفاده خواهیم کرد.

کریمیان، سرمربی تیم ملی گلف ایران با بیان اینکه گلف از نظر بودجه ای محروم است و باید تحت حمایت قرار گیرد، عنوان کرد: به دلیل نداشتن بودجه و تمرینات مستمر از بازیکنان داخلی در مسابقات استفاده نمی شده است در حالی که بازیکنان داخلی از توانایی های بسیاری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حمایت ها از گلف بسیار کم است در حالی که با یک ورزش المپیکی روبرو هستیم و باید حداقل در حوزه ملی شاهد حمایت حداکثری باشیم.

صیادی، سرمربی تیم ملی بانوان گلف با اشاره به اینکه در بخش بانوان با ضعف های بسیاری مواجه بودیم اما خوشبختانه تمامی مسابقات برای آقایان، برای بانوان نیز برگزار می شود، گفت: بانوان از انگیزه بسیار بالایی در رشته گلف برخوردار هستند و امیدواریم با حمایت حداکثری شاهد کسب عناوین در مسابقات بین المللی باشیم.

در این بازدید ورزشکاران ملی پوش گلف ایران خواستار در نظر گرفتن زمین مناسب و نیز آکادمی ملی برای این رشته شدند و علت پایین بودن رکوردها را نداشتن زمین مناسب عنوان کردند. آن ها همچنین بیان کردند امارات از ۱۶ زمین استاندارد گلف به مساحت ۲۴۰ هکتار برخوردار است و طی ۱۰۰ سال گذشته یک زمین گلف استاندارد به مجموعه گلف ایران اضافه نشده است و حتی تنها زمین استاندارد گلف ایران نیز از حالت استاندارد خارج شده و داشتن زمین استاندارد حق گلف ایران  و باید نسبت به این مسئله توجه جدی داشت.

انتهای پیام/