شهر خبر

نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان بازدید کردند

نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان بازدید کردند

همدان- ایرنا- سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: نمایندگان وزارت راه‌ و شهرسازی در جریان سفر استانی دولت، از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی این طرح در همدان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب اسداللهی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از پروژه نهضت ملی مسکن شهر همدان، افزود: ۱۲۲ هزار متقاضی برای طرح مسکن ملی در استان همدان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۹ هزار نفر واجد شرایط بودند و ۳۸ هزار و ۳۱۴ نفر تایید شده اند.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح، یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین در سراسر استان همدان تامین شده که تا کنون ۲ هزار و ۴۷۷ نفر تخصیص پروژه داشتند.

اسداللهی با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان، تصریح کرد: این سفر پر برکت فرصت ارزشمندی برای حل مشکلات و نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه استان همدان است.

نمایندگان وزارت راه و شهرسازی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان بازدید کردند

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آستانه سفر رییس جمهور به استان همدان، ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی با حضور مهندس مذنب نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان وزارتخانه، مدیران و کارشناسان استان از امروز و به مدت ۲ روز (هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر پنجم و ششم مرداد) در تالار قرآن همدان تشکیل و فعال شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان افزود: این ستاد به منظور تسهیل ارتباط مردم با مدیران و پاسخگویی شفاف در حوزه های مختلف زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی از جمله راه، مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی، بافت فرسوده، راهداری، فرودگاه، بانک مسکن، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تشکیل شده است.

وی افزود: مردم استان برای طرح درخواست و یا دریافت پاسخ وحل مشکلات احتمالی خود در این ۲ روز می‌توانند با مراجعه به سالن تالار قرآن شهر همدان واقع در بلوار ارم، از نزدیک و چهره به چهره با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و مدیران استانی به صورت مستقیم دیدار و گفت وگو کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی کرده‌اند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان، با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

ساخت و تحویل چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال و در طول فعالیت دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.