شهر خبر

قربانی: کسانی که می‌گویند حق‌شان ضایع شده، شفاف سازی کنند/ دلیل سکوت‌ها را نمی‌دانم

قربانی: کسانی که می‌گویند حق‌شان ضایع شده، شفاف سازی کنند/ دلیل سکوت‌ها را نمی‌دانم

سرمربی تیم سابر کشورمان گفت: اگر حقی از کسی ضایع شده و سند و مکتوبات دارد، باید منتشر کند و ما هم از مسئولان خواهش می‌کنیم که در این مورد وارد شوند و موضوع را پیگری کنند تا همه چیز مشخص شود.

امین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حواشی اخیر رشته شمشیربازی اظهار داشت: از وقتی آهنگ انتخابات در فدراسیون شمشیربازی نواخته شد، یک‌سری از افراد مقداری احساس خطر و فکر کردند الان زمانی است که باید به جایی برسند و فکر کردند با تخریب سابر می توانند به اهداف خود دست یابند. این افراد مدتی کنار تیم سابر آمدند و رفتند و دیدند تیم ما تمام تمرکز و ذهنش روی تمرین است و متوجه شدند از آنجا به جایی نمی‌رسند.

وی در ادامه افزود: این افراد بعد از آن روش خود را تغییر دادند و موضوع توجه ویژه به سابر را مطرح کردند. اما باید بگویم که به سابر که جزو 8 تیم‌ اول دنیا است، توجه ویژه نشده است و این تیم مانند هر تیم دیگری فقط اردو و اعزام به مسابقات را داشته و کار خاصی برای آن نکردند. نه بودجه خاصی به این تیم تزریق شده و نه مبلغ خاصی به بازیکنان دادند‌.

سرمربی تیم سابر کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا برخی در این زمان تصمیم به افشاگری گرفتند، گفت: عملکرد سابر در دنیا و ورزش ایران مشخص است. اگر قرار است شفاف سازی شود ما هم استقبال می‌کنیم. واقعا اگر حقی از کسی ضایع شده  وسند و مکتوبات دارد باید منتشر کند و ما هم از مسئولان خواهش می‌کنیم که در این مورد وارد شوند و موضوع را پیگری کنند تا همه چیز مشخص شود، البته امیدوارم ادعاهای این افراد فقط حرف نباشد و واقعاً اگر چیزی هست، افشا کنند.

وی تاکید کرد: گناه تیم سابر تلاش بازیکنان و کادر فنی آن برای بالابردن پرچم ایران است. ما عَرق می‌ریزیم تا بی‌منت و باعشق برای سابر این کشور افتخار کسب کنیم. اگر دوستان می‌خواهند با سابر به حایگاهی که دوست دارند، برسند، راه درستی را انتخاب نکردند.  سابر حق کسی نیست که افراد بخواهند در آن حق‌خواهی کنند. خواسته ما است که سازمان‌های مربوط به اتفاقات ورود کنند و شفاف سازی کنند. متاسفانه نقد‌ها به سمت بی‌حرمتی رفتن پیش می‌رود، در حالی که جایگاه سابر بسیار بالاست و باید افراد مواظب بی‌حرمتی‌هایی که می‌کنند، باشند.

قربانی در خصوص حمله به کادر فنی تیم سابر گفت: ورزش ایران و دنیا، پیمان فخری را می‌شناسند. عملکرد او و شاگردانی که تربیت کرده است، نیازی به معرفی ندارند. کسانی که او و شاگردانش را نقد می‌کنند، بروند و مصاحبه‌های گذشته خود علیه یکدیگر را مرور کنند.

وی در خصوص سکوت فدراسیون در اتفاقات اخیر و اینکه آیا این موضع‌گیری فدراسیون ممکن است به تیم سابر ضربه بزند و اینکه آیا بهتر نیست فدراسیون با ورود به موقع به موضوع مانع از ایجاد تنش بین افراد می‌شد، گفت: همیشه تعامل خوب و سازنده بین فدراسیون و سابر در همه رده‌ها بوده است و ما هم سعی کردیم که این تعاملات همیشه ادامه‌دار باشد. با توجه به ابنکه سابر در سال‌های گذشته به خاطر افتخاراتش بودجه فدراسیون را بالا برده است، توقع می رود فدراسیون‌ در این قضایا ورود کند و از تیمش دفاع کند. گاهی ممکن است افراد در فضای مجازی نظرات خود را بیان کنند اما وقتی موضوعات در رسانه‌ها است فدراسیون باید ورود کند و تا زمانی که از تیمش دفاع نکند، شمشیربازی ضرر می‌کند. دلیل این سکوت‌ها و باج دادن‌ها را نمی‌دانم.

سرمربی تیم سابر در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای دارید تا در آستانه بازی‌های کشورهای اسلامی، سابریست‌ها را از این حواشی دور نگه دارید، یادآوری کرد: با قدرت و بدون توجه به حاشیه هدف خود را روی کسب بهترین نتیجه قرار داده‌ایم.  قبل از المپیک هم همین بی‌حرمتی‌ها  را کردند و ما سکوت کردیم‌.  کاش کسانی که نقد دارند، مصاحبه‌های یک سال قبل علیه هم را بخوانند. به این اتفاقات عادت داریم و سعی می‌کنیم حواشی را کنترل کنیم.

انتهای پیام/