شهر خبر

فرهادیان دلایل برکناری علوی‌نامور از سرپرستی ژیمناستیک را تشریح کرد

فرهادیان دلایل برکناری علوی‌نامور از سرپرستی ژیمناستیک را تشریح کرد

تهران- ایرنا- سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در تشریح دلایل برکناری «سیدطاهر علوی‌نامور» از سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک گفت: اقدام وزارت‌ ورزش در جهت ایجاد آرامش در خانواده ژیمناستیک بود.

به‌گزارش ایرنا، مراسم معارفه «زهره مرزوقی» سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک درحالی دیروز (سه‌شنبه) با حضور سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد که وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه و با پایان مهلت شش ماهه سرپرستی احمدی در این فدراسیون علوی‌نامور را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد.

با وقوع برخی حواشی و در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی علوی‌نامور چند ساعت پس از دریافت حکم، از سمتش برکنار شد و  وزارت ورزش اعلام کرد سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک را پس از طی فرایند قانونی، معرفی خواهد کرد و این اتفاق دیروز رخ داد.

آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مصاحبه اختصاصی با ایرنا و در تشریح دلایل کنار رفتن علوی‌نامور از پست سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک گفت: متاسفانه بعد از معرفی علوی ‌نامور، در فضای مجازی برخی بی‌اخلاقی‌ها اتفاق افتاد و برای ایجاد آرامش در خانواده ژیمناستیک، وزارت ورزش ترجیح داد به‌گونه‌ای عمل کند که تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک و در بحث مدیریت این فدراسیون، هیچ‌گونه تنشی وجود نداشته باشد.

وی افزود: قصد وزارت‌خانه ایجاد آرامش در فدراسیون ژیمناستیک بود. ما با بروز بی‌اخلاقی‌ها به شدت مخالف هستیم و اتفاق رخ‌داده نیز اصلا خوب نبود. به‌خصوص‌ این‌که برخی بخواهند در فضای مجازی شخصیت و آبروی یک انسان را زیر سوال ببرند. البته در دفتر معاونت قهرمانی صحبت‌های مفصلی با آقای‌علوی نامور داشتیم و به این نتیجه رسیدم که برای ایجاد آرامش و تا زمان برگزاری انتخابات، فرد دیگری از مجموعه وزارت‌خانه به‌عنوان سرپرست ژیمناستیک انتخاب شود که در نهایت خانم مرزوقی که از افراد با تجربه ورزش کشور است و سال‌ها در فدراسیون‌های ورزشی فعالیت داشتند، به‌عنوان سرپرست فدراسیون ژیمناستیک معرفی شد.

فرهادیان در پاسخ به این سوال که چرا تاریخ برگزاری مجمع عمومی فدراسیون دوچرخه‌سواری سه بار به تعویق افتاد هم گفت: برگزاری مجامع انتخاباتی تابع رعایت یکسری قوانین و مقرراتی است. ضمن این‌که ممکن است نیازمند درنظر گرفتن یکسری ملاحظات برای نظارت و کنترل بیشتر برخی مجامع باشیم.