شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#یزد#هرمزگان

سیلاب‌های تابستانی امروز به یزد می‌رسد/ تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

سیلاب‌های تابستانی امروز به یزد می‌رسد/ تداوم بارش‌ها تا پایان هفته

تهران- ایرنا- بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در غرب یزد، غرب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس و استان هرمزگان با تشدید فعالیت رگبارهای موسمی شاهد سیلاب‌های شدید و گسترده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا و بر اساس محتوای دومین هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی که دیشب منتشر شد، امروز چهارشنبه جنوب یزد دچار بارش‌های شدید و گسترده خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این وضعیت امروز در جنوب سیستان و بلوچستان نیز تکرار شود و فردا پنجشنبه استان کرمان، نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، یزد و بخش‌هایی از استان هرمزگان نیز درگیر بارش‌ها خواهند شد.

بارش‌ها تا روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال استان خوزستان ادامه خواهد داشت. 

هم چنین بارش‌ها فردا در استان اصفهان و بخش‌هایی از استان چهارمحال و بختیاری نیز پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی همزمان سامانه بارشی در قسمت شمالی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و زنجان با شدت کمتری فعال است.

سازمان هواشناسی در تحلیلی از وضعیت باران‌های سیلابی اعلام‌کرد:۳۰ درصد بارش‌های یک سال زاهدان ظرف چند ساعت بارید و رکورد ۶۰ ساله بارش‌های تابستان در زاهدان شکسته شد.

روز گذشته ۲۶.۵ میلی متر باران در شهر کویری زاهدان بارید که این مقدار بارش روزانه در فصل تابستان در ۶۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بارش های روز گذشته زاهدان حدودا معادل ۳۰ درصد بارش‌های یک سال زراعی این شهر است که ظرف چند ساعت بارید.