شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#کنسولگری#منابع

منابع منطقه ای:

کنسولگری ترکیه در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت

کنسولگری ترکیه در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت

برخی منابع امنیتی گفته اند که کنسولگری ترکیه در موصل و همچنین یک پایگاه نظامی متعلق به ترکیه در عراق هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع امنیتی عراقی بامداد چهارشنبه به پایگاه الشرق گفت که مقر کنسولگری ترکیه در شهر موصل هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

این منبع که نامش اعلام نشده، گفت: «دو موشک در مجاورت مقر کنسولگری ترکیه در شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق سقوط کرد.»

وی افزود که «این حمله به تعدادی از ماشین‌های غیرنظامی خسارات مادی وارد کرد، اما از تلفات جانی احتمالی اطلاعاتی در دست نیست.»

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که بامداد چهارشنبه کنسولگری ترکیه در موصل مرکز استان نینوی هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

همزمان منابع دیگری نیز تائید کردند که پایگاه نظامی «زلیکان» در شرق موصل استان نینوی عراق هدف شلیک ۵ فروند راکت قرار گرفته است. پایگاه نظامی زلیکان که مقر نیروهای ترکیه در شرق موصل است، طی روزهای اخیر بارها، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

حمله به اهداف ترکیه‌ای در عراق پس از آن صورت می‌گیرد که در پی بمباران یک تفرجگاه در منطقه زاخو در استان دهوک عراق توسط نیروهای ترکیه، ۹ عراقی جان باختند و ۲۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

حمله توپخانه ای ترکیه به استان دهوک در اقلیم کردستان با واکنش گسترده، گروه‌ها، شخصیت‌ها و مقامات فعلی و سابق عراق مواجه شد. بر همین اساس نخست وزیر عراق در واکنش به این حمله ترکیه تاکید کرد که بغداد حق واکنش به تجاوز ترکیه را برای خود محفوظ می‌داند و دولت برای حفاظت از شهروندانش همه اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

همچنین بغداد در واکنش به این حمله ترکیه، به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.