شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دلار

خروج دلار از معادلات جهانی به صورت مرحله‌ای و تدریجی محقق خواهد شد/ سلطه‌گری آمریکا از طریق اقتصاد با محوریت دلار

خروج دلار از معادلات جهانی به صورت مرحله‌ای و تدریجی محقق خواهد شد/ سلطه‌گری آمریکا از طریق اقتصاد با محوریت دلار

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا بر تجارت بر اساس ارز مشترک بین ایران و روسیه تاکید داشت و گفت: خارج کردن دلار از معادلات جهانی به صورت مرحله‌ای و تدریجی محقق خواهد شد.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص خارج کردن دلار از معاملات جهانی خطاب به پوتین،گفت: با توجه به اینکه مقدار قابل توجه‌ای از سلطه آمریکا بر نقاط مختلف دنیا از طریق اقتصاد و با محوریت دلار انجام می‌شود، قطعا برای قطع و اتمام این سلطه‌گری باید از زوایا و مسیرهای مختلف وارد شد.

صدرالحسینی یکی از مهم‌ترین این زوایا که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت اقتصادی آمریکایی‌ها نیز خوانده می‌شود، تسلط دلار بر غالب تجارت‌های جهانی دانسته و افزود: براین اساس رهبر معظم انقلاب با کشوری هم‌پیمان که مانند جمهوری اسلامی مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته، نقشه راهی مطرح کردند.

وی در خصوص این نقشه راه، اضافه کرد: خارج کردن دلار از معادلات جهانی به صورت مرحله‌ای و تدریجی محقق خواهد شد که این خود یکی از توصیه‌های مهم و اصلی رهبر معظم انقلاب به پوتین بود.

صدرالحسینی اظهار داشت: در راستای تجارت بین دو کشور ایران و روسیه قرار است بخش عمده آن بر اساس ارزهای مشترک و مورد توجه دو کشور صورت گیرد که این خود گام مهمی در جهت خارج کردن تدریجی دلار خواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: اولین اقدام در این راستا باز کردن مسیر برای روبل روسیه در حوزه تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران، محسوب می‌شود و قطعا ضرورت این اقدام که در طول نزدیک به پنج سال گذشته بین تجارت جمهوری اسلامی، چین، هند، ترکیه و سایر کشورها انجام می‌شود، در نهایت می‌تواند توان قدرت دلار را در منطقه کاهش دهد.

انتهای پیام/