شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گوشت#رستوران

آدم‌خواری در یک رستوران | همبرگر با گوشت انسان

درباره ماهیت واقعی منوی متنوع و رنگارنگ مک‌دونالد زیاد است.روزنامهٔ انگلیسی ایندیپندنت در ۱۱ می ۲۰۱۶ گزارش داد که بر اساس آزمایش‌های یک موسسه سنجش سلامت غذایی در آمریکا، در ۲۳۸ نمونه گرفته‌شده از برگرهای گوشت گاو رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد چیزهایی شگفت‌انگیز و البته تکان‌دهنده پیدا شد.

آدم‌خواری در یک رستوران | همبرگر با گوشت انسان

رسانه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی آمریکا در سال ۲۰۱۴ خبر از کشف گوشت انسان در کارخانه تامین کننده اصلی گوشت برای رستوران مک دونالد دادند.می‌گویند در اواخر عمر اتحاد شوروی، صف‌های طولانی جلوی شعبهٔ تازه بازشدهٔ رستوران مک‌دونالد در مسکو تشکیل می‌شد. برخی تحلیل‌گران اواخر دوران جنگ سرد در اواخر دهه ۱۹۸۰، مک‌دونالد را یکی از تسلیحات نمادین بلوک غرب در جدال با رقیب ایدئولوژیک خود، اتحاد شوروی، می‌دانستند. رستوران مک‌دونالد نه‌تنها بزرگ‌ترین و فراگیرترین برند فست فود در جهان است که هنوز هم یک نماد سیاسی-ایدئولوژیک از هژمونی سیستم لیبرال-سرمایه‌داری محسوب می‌شود.

با این‌ حال، هم خبر و گزارش درباره ماهیت واقعی منوی متنوع و رنگارنگ مک‌دونالد زیاد است.روزنامهٔ انگلیسی ایندیپندنت در ۱۱ می ۲۰۱۶ گزارش داد که بر اساس آزمایش‌های یک موسسه سنجش سلامت غذایی در آمریکا، در ۲۳۸ نمونه گرفته‌شده از برگرهای گوشت گاو رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد چیزهایی شگفت‌انگیز و البته تکان‌دهنده پیدا شد.

بر اساس این گزارش، در سه نمونه آزمایش‌شده DNA موش و در یک مورد دی ان اِی انسان یافت شد!

حوادث | همبرگر با گوشت انسان! | آدم‌خواری در یک رستوران معروف17

البته توجیه این گزارش این بود که دی ان ای انسانی احتمالاً به دلیل ریزش مو، ناخن و سایر سلول‌های انسانی از کارگران و پرسنل در هنگام تولید همبرگر بوده است. اما دربارهٔ دیان ای موش، توضیح مشخصی ارائه نشد.علاوه بر این، سایر یافته‌های این تحقیق، بار دیگر نشان داد که معروف‌ترین برند غذای آماده در جهان، دقیقاً همان شگردهای حیله‌گرانه و شیادانه را به کار می‌برد که سال‌هاست برندهای معروف به کار می‌برند. ازجمله این‌که معلوم شد در برگرهای مثلاً گیاهی این برند (مخصوص گیاه‌خواران) گوشت گاو وجود دارد و در برگر لوبیای سیاه مک‌دونالد اصولاً لوبیای سیاهی وجود ندارد.

همچنین مخلوط کردن گوشت بوقلمون یا مرغ به‌جای گوشت گاو از دیگر شگردهای معمول در رستوران‌های مک‌دونالد است.

تخم‌مرغ‌های استفاده‌ شده در محصولات مک‌دونالد، به‌ویژه مافین تخم‌مرغی که در ظرف صبحانه مک‌دونالد بسیار طرفدار دارد، از مقدار کمی تخم‌مرغ و مقدار بیشتری مواد و طعم‌دهنده‌های شیمیایی و مصنوعی تشکیل‌شده است.

مواد شیمیایی خطرناک چون آکریلامید، آزودیکربنامید، سدیم اسید فسفات، سدیم نیترات، کاراگینان، دی میتل پولیسیلوکسان، سیلیکون و THBQ به وفور در آیتم‌های مختلف منوی مک‌دونالد به کار برده می‌شود. برای مثال فقط ۵ گرم THBQ می‌تواند انسان را بکشد. یا سدیم نیترات که برای براق‌تر شدن (جعل تازگی!) و ماندگاری بیشتر «بیکن» در رستوران‌های مک‌دونالد استفاده می‌شود، به شدت خطرناک است، چون حاوی فلزات سنگین سمی، آرسنیک و سرب است. منتهی چون در محصولات مک‌دونالد و احتمالاً سایر فست‌فودهای زنجیره‌ای، هر بار مقداری بسیار کم‌تر از دوز کشنده می‌ریزند (به‌ویژه در مرغ سوخاری)، خوردن این غذاها نه بلافاصله که در درازمدت انواع بیماری‌ها و بلاها ازجمله سرطان را برای مشتری پر و پا قرص فست فود به ارمغان می‌آورد

حوادث--همبرگر-گوشت-انسان--13726

 

منبع: گل کوچیک