شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت

درخواست ستاد فرمان اجرایی امام از وزارت جهاد کشاورزی

کدخبر: 510875
اقتصادنیوز: عارف نوروزی، رئیس ستاد فرمان اجرایی امام از وزارت جهاد خواست تا تلاش خود را صرف خرید تضمینی گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای عارف نوروزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را باید صرف خرید تضمینی گندم از کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان کند چرا که اگر کشاورزان‌ پول خود را به موقع دریافت کنند، در کنار مسئولان در عرصه خواهند بود.

به گفته او، با وجود خشکسالی‌های دو سال اخیر شرایط تولید مطلوب بود و این میزان تولید در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد، اما به دلیل همت و تلاش کشاورزان و مسئولان و با یاری خدا این رقم محقق شد.

نوروزی می‌گوید: دولت باید تمام تلاش خود را برای تامین نیاز کشور به گندم از طریق تولید داخل و خرید از کشاورزان انجام دهد و به این صورت تعادل ارزی ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد فرمان امام گفت: با توجه به تحقیقی که در ٧٠ هزار روستا انجام شده از سال ١٣٢۶، دو سوم این روستاها یا به شهر تبدیل و یا خالی از سکنه شدند و سیمای روستایی خود را از دست داده‌اند.

بنابر آمار اعلامی تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم خرید تضمینی شد که طبق گفته وزیر جهاد با اصلاح قیمت گندم و کاهش۴۵ درصدی قیمت کودهای پایه، سال آینده به خودکفایی خواهیم رسید.