شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#فرهنگ

در شبکه های اجتماعی رخ داد؛

استقبال جهان عرب از دست رد زن بحرینی بر سینه صهیونیستها

استقبال جهان عرب از دست رد زن بحرینی بر سینه صهیونیستها

دست ندادن رئیس سابق سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین با سفیر صهیونیستها در منامه، مورد استقبال گسترده مردمی در جهان عرب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در بحرین و کشورهای عربی از «می بنت محمد آل خلیفه» رئیس سابق سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین که در پی دست ندادن با سفیر رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود برکنار شد، قدردانی و با وی اعلام همبستگی کردند.

کاربران توئیتر با راه‌اندازی هشتگ (#شکرا-می) قدردانی خود را از موضع «می بنت محمد» در برابر رژیم صهیونیستی اعلام و برخی دیگر هم نسبت به برکناری وی به شدت انتقاد کردند.

علاوه بر بحرین بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی با مطالب خود حمایتشان را از رئیس سابق سازمان فرهنگ بحرین و موضع وی در برابر قضیه فلسطین اعلام کردند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که سفیر امریکا در منامه در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲ مجلس عزایی در منزلش به مناسبت درگذشت پدر خود برگزار و برخی از سفرا و مقامات بحرینی از جمله سفیر رژیم صهیونیستی و رئیس سازمان فرهنگ و آثار باستانی را دعوت کرد.

می بنت محمد آل خلیفه هم که در این مراسم حاضر بود از دست دادن با سفیر رژیم صیهونیستی خودداری و منزل سفیر امریکا را ترک کرد. این مسئول بحرینی پیش از این نیز با یهودی سازی محله های قدیمی منامه مخالفت کرده بود.

پس از آن «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، وی را به دلیل دست ندادن با سفیر صهیونیستها در منامه برکنار کرد.