شهر خبر

تلاش مکرون در راستای فرونشاندن نگرانی‌های کمیته سازماندهی المپیک پاریس

تلاش مکرون در راستای فرونشاندن نگرانی‌های کمیته سازماندهی المپیک پاریس

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری فرانسه پس از انتشار گزارش‌ها درخصوص نگرانی سازمان‌دهندگان کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مورد تامین بودجه این رویداد، شرایط را امیدوار کننده توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» روز گذشته در کاخ الیزه میزبان «توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بود؛ این دیدار که پس از ملاقات مکرون با وزرای ارشد کشور فرانسه برگزار شد، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط با بودجه المپیک پاریس اختصاص داشت.

نگرانی‌ها در رابطه با بودجه میزبانی از این رویداد همزمان با افزایش تورم در فرانسه، تشدید شده و این در حالی است که نگرانی‌های امنیتی راجع به مراسم افتتاحیه نیز سازمان‌دهندگان کمیته برگزاری این رویداد را به تکاپو انداخته است.

وقوع حوادث ناخوشایند در جریان دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید،  شهرت فرانسه به عنوان میزبانی قابل اعتماد برای رویدادهای ورزشی را زیر سوال برده است.

در این بین، مکرون که در دومین دوره ریاست جمهوری خود، به شخصه روی موفقیت این رویداد سرمایه‌گذاری کرده، در گفت‌وگو با نشریه اکیپ فرانسه اذعان داشت که زمان به سرعت در حال سپری شدن است اما شرایط همچنان امیدوارکننده می‌نماید.

مکرون در این‌باره گفت: با روز افتتاحیه دو سال فاصله داریم و حالا باید عجله کنیم. دوباره روی یک اصل ساده تاکید می‌کنم: مالیات المپیک در کار نیست بلکه خود بازی‌ها باید بودجه خود را تامین کند.

رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: دولت ۴۰۰هزار بلیت خریداری خواهد کرد و در بین جوانان و نوجوانان مدرسه‌ای به ویژه زیر ۱۶ ساله‌ها توزیع خواهد شد.

یکی از منابع نزدیک به کمیته سازماندهی المپیک پاریس اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود که این کمیته از لحاظ تامین بودجه «در مضیقه» است.

سازمان‌دهندگان تخمین زده‌اند که ۱۳میلیون بلیت برای المپیک و پارالمپیک پاریس فروخته خواهد شد و حدود نیمی از این بلیت‌ها با قیمت زیر ۵۰ یورو در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.